توضیحات قائم مقام وزیر کشور در خصوص وضعیت حزب مشارکت و سازمان مجاهدین

دو حزب مذکور باید مشکل خود را با قوه قضائیه برطرف کنند

۱۳۹۳/۰۱/۳۰ - ۱۴:۴۶:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۷۵۴
دو حزب مذکور باید مشکل خود را با قوه قضائیه برطرف کنند
هر حزبی که در چارچوب قوانین فعالیت کند، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به دیدگاه دولت در قبال احزاب، گفت: نگاه دولت چه به احزاب اصلاح‌طلب و چه به احزاب اصولگرا، مثبت است.

به گزارش گروه اخبار خبرگزاری برنا، حسینعلی امیری در مورد آخرین وضعیت فعالیت احزاب جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نگاه دولت به احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا مثبت است و دولت معتقد است که احزاب در کشور می‌توانند نقش‌آفرینی مثبت و مناسبی داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت فعالیت احزاب در چارچوب قانون اساسی، تاکید کرد: هر حزبی که در چارچوب قوانین فعالیت کند، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

امیری ادامه داد: دو حزب مذکور باید مشکل خود را با قوه قضائیه برطرف کنند و اگر این امر اتفاق افتاد، مانند سایر احزابی که از حمایت دولت برخوردار هستند مورد حمایت قرار خواهند گرفت. بنابراین موضوع این حزب ارتباطی به دستگاه اجرایی ندارد و مشکل آنها با دستگاه قضایی است.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه "وزارت کشور با دو حکم قضایی در ارتباط با دو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین روبروست"، گفت: قوه مجریه تکلیف به اجرای قانون و احکام دادگاه‌ها دارد. اگر این دو حزب در مورد روند دادگاه و نحوه صدور حکم یا رسیدگی به اعتراض، اعتراضی دارند باید به قوه قضائیه و مراجع ذی‌صلاح مراجعه و موضوع خود را پیگیری کنند.

نظر شما