شریعتمداری در جمع خبرنگاران:

فراکسیون نمایندگان ایرانیان خارج از کشور تشکیل می‌شود

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۲۲:۳۳:۵۹
کد خبر: ۱۸۵۴۴۵
فراکسیون نمایندگان ایرانیان خارج از کشور تشکیل می‌شود
با توجه به مشکلاتی که میان ایران و آمریکا وجود دارد، مساله پرواز مستقیم میان دو کشور به کندی پیش می‌رود

شریعتمداری: نمایندگان مجلس با احساس مسوولیت به دنبال تشکیل فراکسیونی برای گسترش همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی با ایرانیان خارج از کشور هستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، معاون اجرایی رییس جمهور در حاشیه اولین جلسه هماهنگی و بررسی مشکلات ایرانیان در دیدار با اعضای فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین پیگیری‌های انجام شده درباره پرواز مستقیم ایران و آمریکا گفت: ما برای تسهیل رفت و آمد ایرانیان خارج از کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و از راه‌های قانونی امکان رفت و آمد سالم با حداقل هزینه را برای ایرانیان خارج از کشور فراهم خواهیم کرد. اتصال ایرانیان خارج از کشور به سرزمین مادری یک اقدام بزرگ و مهمی است و در این باره هیچ کشوری مستثنی نیست.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که میان ایران و آمریکا وجود دارد، مساله پرواز مستقیم میان دو کشور به کندی پیش می‌رود زیرا این مساله متناسب با مناسبات و روابط دو کشور است، اما پیگیری‌هایی در این باره با شرکت‌های ذی‌ربط و نهادهای بین‌المللی در جریان است، اگر چنین اتفاقی افتاد، به اطلاع عمومی می‌رسانیم.

معاون اجرایی رییس جمهور درباره سیاست‌های شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در سال جدید گفت: توسعه مناسبات ایرانیان خارج از کشور با سرزمین مادری و ایجاد ارتباط منطقه‌ای در توسعه رفت و آمد آنها به کشور از اولویت‌های کاری این شورا است. به خصوص ایرانیانی که به هر دلیلی امکان داشتن شناسنامه و پاسپورت ایرانی ندارند، از طریق قانونی با صدور کارت‌های شناسایی مناسب امکان حضور آنها فراهم می‌شود. همچنین در زمینه خدمات کنسولی و دیگر خدمات چهارگانه تلاش داریم با حمایت دستگاه‌های ذی‌ربط به صورت الکترونیکی به آنها خدمات ارائه کنیم.

شریعتمداری در پایان با اشاره به تشکیل فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس شورای اسلامی کشورمان گفت: نمایندگان مجلس با احساس مسوولیت به دنبال تشکیل فراکسیون برای گسترش همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی با ایرانیان خارج از کشور هستند. ما از این طرح‌ها استقبال می‌کنیم. این اولین جلسه هماهنگی میان این فراکسیون و اعضای دبیرخانه شورا است. امیدواریم تعریف جدیدی از همکاری میان فراکسیون و دبیرخانه این شورا ایجاد شود.

نظر شما