دیدار رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ با معاون وزیر امورخارجه:

جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با صلیب سرخ جهانی است

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۴:۲۸:۳۰
کد خبر: ۱۸۵۷۸۲
جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با صلیب سرخ جهانی است
«پیتر ماورر» در این دیداراز ارسال کمکهای انسان دوستانه به نیازمندان از سوی جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیروز (سه شنبه) با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان پیرامون موضوع کمکهای انسان دوستانه در آفریقا و کشورهای منطقه خاورمیانه به ویژه سوریه گفتگو و تبادل نظر کرد .

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ، رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد بین المللی در ارسال کمکهای انسان دوستانه به نیازمندان در کشورهای بحران زده ، از همکاری جمهوری اسلامی ایران با این نهاد تقدیر کرد.

«پیتر ماورر» با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در سوریه ، ماموریت صلیب سرخ جهانی را نگاه صرفا تخصصی و فنی به مساله کمکهای بشردوستانه عنوان کرد و مخالفت خود را با سیاسی کردن این پرونده اعلام کرد.

وی خواستارهمکاری کشورهای دارای تاثیر در تحولات سوریه به ویژه جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پیشرفت فعالیتهای انسان دوستانه در سوریه شد.

معاون عربی وآفریقای وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با تقدیر از تلاشهای صلیب سرخ جهانی در حوزه های مختلف ماموریتی ، مسولیت این نهاد را در سوریه سنگین بر شمرد و ضمن تشریح تجربیات کشورمان در امر کمک رسانی به مردم سوریه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه همکاری با صلیب سرخ جهانی در حل مشکلات انسانی در سوریه را اعلام کرد.

«حسین امیرعبداللهیان» تشدید وخامت اوضاع انسانی در سوریه را نتیجه حمایت کشورهای خارجی از گروههای تروریستی دانست و بر ضرورت عدم سیاسی کاری در مسائل انسان دوستانه تاکید کرد.

وی با اشاره به همکاری خوب دولت و هلال احمر سوریه با صلیب سرخ جهانی ، آمادگی کشورمان برای همکاری با صلیب سرخ جهانی در کمک رسانی به سوریه را اعلام کرد .

نظر شما