عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با برنا؛

ایران میدان مبارزه را در مذاکرات هسته‌ای ترک نخواهد کرد

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۳:۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۸۸۷۷۳
ایران میدان مبارزه را در مذاکرات هسته‌ای ترک نخواهد کرد
طرف‌های غربی مذاکرات را طوری طراحی کرده‌اند، که به ظاهر به تمام تعهدات خود عمل می‌کنند.

«منصور حقیقت پور» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: من به عنوان نماینده مجلس از زحمات تیم مذاکره کننده هسته‌ای تشکر می‌کنم. ولیکن فعالیت و پیگیری تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در روند مذاکرات، باتوجه به قرار گرفتن در مرحله نگارش بسیار سخت و پیچیده است.

وی در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا گفت: اگر در مذاکرات پیروز شویم، قطعاً شرایط بهتر و منجر به رفع تحریم‌ها خواهد شد و وزن سیاسی ما بالا خواهد رفت، و در صورت عدم موفقیت به دنیا ثابت خواهیم کرد که اهل مذاکره و به دنبال صلح هستیم. امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته‌ای که تیم مجربی است، بتواند این مسیر را با موفقیت طی کند.

حقیقت پور خاطر نشان کرد: طرف‌های غربی تاکنون مذاکرات را طوری طراحی کرده‌اند، که به ظاهر به تمام تعهدات خود پایبند هستند، اما در عمل این طور دیده نمی شود. آمریکایی ها به اصول اولیه که همان صداقت است توجه نمی‌کنند و ما در پاسخ به این قبیل رفتارها باید انسجام داخلی را بالا ببریم.

وی در پایان افزود: آمریکا و کشورهای اروپایی بدانند که ایران میدان مبارزه را ترک نخواهد کرد و برای دستیابی به توانمندی صلح آمیز هسته‌ای و عضویت در باشگاه هسته‌ای تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

نظر شما