وقتی پایگاه های آمریکا تنها نظاره گر می شوند

۱۳۸۹/۱۱/۲۸ - ۱۵:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۹۸۸۴
وقتی پایگاه های آمریکا تنها نظاره گر می شوند
با وجود پایگاه های نظامی آمریکا و با ادامه اعتراض های مردمی در کشورهای عربی، ایالات متحده بیش از پیش از ادامه اعتراض های مردمی دراین کشورها نگران شده است.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از آسوشیدپرس، با وجود اینکه در اعتراض های مردمی بحرین هیچ شعاری علیه آمریکا صورت نگرفت اما نگرانی ایالات متحده از رشد اعتراض های مردمی درکشورهای عربی و خاورمیانه شدت گرفته است.

چنانچه در روزهای اخیر که موج اعتراض های مردمی به بحرین رسید، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که از ناآرامی های اخیر در این کشور به شدت نگران است.

همچنین آمریکا اعلام کرده است که از اظهارات اخیر مقامات بحرینی مبنی بر بررسی مرگ شهدای چند روز گذشته بحرین، استقبال می کند.

از دیگر اظهار نظرهایی که به نظر می رسد به میل آمریکا خوش آمده این است که دولت بحرین تاکید کرده است با نیروهای امنیتی که به صورت غیرقانونی از نیروی خود استفاده کنند برخورد می شود.

"آنتونی کردزمن" متخصص مسائل خاورمیانه در مرکز مطالعات بین الملل و استراتژیک بر این باور است که بحرین سرویس های اطلاعاتی دارد که می تواند در مقابل اعتراض های مردمی ایستادگی کند و از آن مهم تر از سوی همسایگانش حمایت شود.

در همین حال هزاران نفر از مردم بحرین در اعتراض به دولت این کشور امروز هم در ادامه اعتراض های خود وارد خیابان ها شده و به سمت میدان اصلی منامه رفتند.

کردزمن در همین رابطه می گوید: این یک مشکل جدی است اما نمی توان گفت که این اعتراض های مردمی این بار جدی تر از دفعه های گذشته است یا خیر.

بر اساس این گزارش، بحرین بعد از جنگ عراق در سال 1991، به متحد خوبی برای پنتاگون تبدیل شده بود.

پیش از این  و در ماه دسامبر هیلاری کلینتن سفری به بحرین داشت و در این سفر بحرین را همکاری نمونه نه فقط برای آمریکا بلکه برای دیگر کشورهای منطقه دانست که خواهان آزادی سیاسی هستند.

 همچنین بر اساس گزارش ها، مقامات آمریکایی از اعتراض های مردمی در بحرین ابراز نگرانی کرده و از مقامات بحرینی خواستند ثبات را در این کشور برقرار کنند.

 بر اساس این گزارش ها، "حمد بن عیسی آل خلیفه" پادشاه بحرین در پی اعتراض های مردمی روز گذشته بحرین که به شهید شدن چند نفر منجر شد، مجبور شد کوتاه بیاید و از مردم غذرخواهی کرد.

 بر اساس گزارش ها، مردم بحرین در سومین روز متوالی اعتراض های خود از مقابل بیمارستانی که شهدای روز گذشته به آنجا برده شده بود، تظاهرات خود را آغاز کردند.

  بر این اساس، اعتراض های مردم به اصلاحات قانونی در این کشور است که در پی دومین روز تظاهرات مردم دو نفر کشته شدند.

 امروز و در روز سوم اعتراض های مردمی نیز بحرینی ها وارد خیابان ها شدند تا ضمن برگزاری مراسم شهدای روز قبل، اعتراض های ضد دولتی خود را ادامه دهند.

 این تظاهر کنندگان در ورود به میدان اصلی منامه، کنترل این میدان را در دست گرفتند.

 همچنین بر اساس گزارش ها، روز گذشته در مراسم تشییع پیکر "علی المشیشع" یکی از افرادی که روز گذشته در درگیری بین نیروهای امنیتی  و در اعتراض های مردمی بحرین کشته شد، نیروهای امنیتی وارد عمل شدند و در این درگیری ها یک نفر کشته و چندیدن نفر زخمی شدند.

در همین حال روز گذشته نیز هزاران نفر از مردم بحرین در اعتراض به دولت این کشور وارد خیابان ها شدند و شعارهای ضد دولتی سر دادند.

 مردم بحرین در ادامه اعتراض های خود روز گذشته را به نام "روز خشم" در این کشور نام گذاشته بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز