بانوی اول بحرین کیست؟

۱۳۸۹/۱۱/۲۸ - ۱۲:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۹۹۰۹
بانوی اول بحرین کیست؟
بانوی اول بحرین همسر اول پادشاه راشد بن خلیفه و مادر ولیعهد این کشور از القاب ویژه ای برخوردار است.

به گزارش سرویس بین الملل برنا شیخه سبیکه بنت ابراهیم، بانوی اول بحرین در جریان تظاهرات روزهای اخیر بحرین که حداقل 4 نفر از شیعیان در آن جان باختند، تاج و تخت همسرش و ولیعهد را در خطر می بیند.


همسر اول پادشاه بحرین که دختر عموی راشد بن خلیفه آل خلیفه هم هست در کنار 3 همسر دیگر پادشاه این کشور زندگی می کند. پادشاه بحرین در مجموع 12 فرزند دارد ولی مادر ولیعهد، شیخه جایگاه ویژه ای در خانواده سلطنتی دارد و با القاب خاصی مورد خطاب قرار می گیرد.


اگرچه شیخه در سال 2005 میزبان دومین اجلاس زنان کشورهای عرب در بحرین بود و رئیس شورای زنان بحرین هم به شمار می رود، اما در خانواده سلطنتی بحرین شاید ملکه شیخه چندان مورد توجه رسانه ها نباشد. در این خانواده شاهزاده مریم که دختر همسر اول پادشاه یعنی همین بانو شیخه هم نیست به دلیل مهاجرت مخفیانه به آمریکا و درخواست پناهندگی سیاسی در این کشور در اکتبر سال گذشته میلادی به شدت دردسر ساز بوده است.


شاهزاده مریم در سن 18 سالگی با استفاده از گذرنامه و مدارک جعلی و با پوشیدن لباس فرم نیروهای ارتش آمریکا به این کشور گریخت.

وی که عاشق یکی از سربازان ارتش آمریکا به نام "گیسن جانسون" شده بود، علی رغم درخواست خانواده سلطنتی بحرین توانست با حکم دادگاه مبنی بر در خطر بودن جانش در صورت بازگشت به بحرین در آمریکا به زندگی خود ادامه دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز