معاون سیاسی وزارت کشور:

همایش ملی نوروز ۷ فروردین برگزار می شود

۱۳۸۹/۱۱/۲۸ - ۱۸:۵۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۰۶۲
همایش ملی نوروز ۷ فروردین برگزار می شود
مرتضوی گفت: برنامه‌های مختلفی برای نوروز در نظر گرفته شده و قرار است نهاد ریاست جمهوری همایش ملی نوروز را در 7 فروردین برای نوروز برگزار کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، سید صولت مرتضوی رییس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور ، در حاشیه همایش هماهنگی جشن جهانی نوروز با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اعیاد و مراسم باستانی نوروز گفت: نوروز ریشه در اعماق جان مردم ایران دارد و به منظور نهادینه کردن این روز و برگزاری آیین‌های مناسب و ترویج آن، به دستور رییس جمهور ستادی در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: جلسه امروز که با حضور استاندارن و نمایندگی‌های فرهنگی ایران در کشورهای همسایه تشکیل شد، به این منظور بود که راهکارهای مناسب استفاده از این فرصت الهی تدوین شود.

مرتضوی با اشاره به فلسفه عید نوروز خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی برای نوروز در نظر گرفته شده و قرار است نهاد ریاست جمهوری همایشی را در تاریخ 7 فروردین برای نوروز برگزار کند که توضیحات بیشتر آن را باید از مسوولان نهاد ریاست جمهوری سوال کنید.

معاون سیاسی وزارت کشور در پایان در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های مشترک ایران با دیگر کشورها برای عید نوروز افزود: یکی از بحث‌های این همایش تبادل گروه‌های فرهنگی و هنری و انتقال آداب و رسوم بین کشورهای همسایه بود.

گفتنی است که قرار بود وزرای کشور و امور خارجه نیز در این مراسم شرکت کنند که به دلیل برنامه فشرده کاری در این مراسم حاضر نشدند.


نظر شما