دلایل کاهش قیمت جهانی نفت در گفتگوی مرادی با برنا:

دولت در لایحه بودجه ۹۴ احتیاج به متمم ندارد/ قیمت جهانی نفت افزایش می‎یابد

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۵:۰۰:۱۸
کد خبر: ۲۳۰۲۱۷
دولت در لایحه بودجه ۹۴ احتیاج به متمم ندارد/ قیمت جهانی نفت افزایش می‎یابد
یک کارشناس حوزه نفتی گفت که با توجه به شروع فصل سرما قیمت جهانی نفت افزایش می یابد و دولت در لایحه بودجه 94 نیاز به متمم ندارد.

حسن مرادی، کارشناس حوزه نفت با اشاره به پایین آمدن قیمت جهانی نفت و تأثیر آن در لایحه بودجه سال 94، ابراز کرد: با توجه به تمام شدن تعمیر پالایشگاه‎‏های نفتی در آسیا و شروع فصل سرما قیمت جهانی نفت به 100 دلار افزایش پیدا می‎کند، به همین دلیل همانطور که وزیر نفت تأکید کرده است، افت قیمت جهانی نفت تاثیری بر لایحه بودجه 94 نخواهد داشت.

حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، با اشاره به دلایل کاهش قیمت نفت در جهان، ابراز کرد: در حال حاضر عربستان قیمت نفت خود را در بازار جهانی کاهش داده و قوائد بازی را با عرضه اضافی نفت به هم زده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه عربستان یکی از 16 عضو سازمان اپک است انتظار می رود که قواعد این سازمان را رعایت کند و سایر کشورهایی که در این سازمان حضور دارند را در نظر بگیرند.

مردای ابراز کرد: همچنین با توجه به اینکه امریکا برای آنکه خرید نفت خود را از عربستان کاهش دهد، نفت شیل اویل را در بازار جهانی عرضه کرده است و از سوی دیگر به ذخایر نفتی خود روی آورده است؛ اما با توجه به شروع فصل سرما عرضه نفت شیل اویل نمی‎تواند پاسخگوی نیاز امریکا باشد. بنابراین این کشور نیاز به نفت کشورهای اپک دارد.

مرادی همچنین با اشاره به درگیری میان شورشیان غرب لیبی و دولت این کشور ابراز کرد: درگیری میان شورشیان غرب لیبی با دولت مرکزی این کشور باعث شده است تا بخشی از منابع نفتی این کشور به دست شورشیان افتد و آنان تلاش کنند تا فروش نفت از لیبی را از 800 هزار بشکه به 1.5 میلیون بشکه افزایش دهند و از آنجا که لیبی نیز جزو کشورهای سازمان اپک است باید در عرضه نفت خود تجدید نظر کند.

این کارشناس حوزه نفتی با بیان اینکه موضوعات منطقه‎ای تأثیری بر افت قیمت نفت ندارد، افزود: در حال حاضر با توجه به ایکه بخشی از منابع نفتی عراق که یکی از کشورهای عضو اپک است به دست گروه تروریستی داعش افتاده است و این گروه تروریستی نفت را با نصف قیمت به ترکیه به صورت قاچاق می‎فروشد؛ اما این موضوع در بازار جهانی جایگاهی ندارد و دیده نمی‏شود؛ چرا که منابع جنوب عراق که بیشترین صادرات را دارد، در دست دولت مرکزی عراق است.

وی دلیل دیگر افت جهانی نفت در جهان را مسائل موجود در اکراین عنوان و ابراز کرد: بحران در اکراین نیز بر افت قیمت جهانی نفت در جهان نیز تاثیر گذار بوده است. اکنون شرق اکراین با دولت مرکزی این کشور دچار مشکل شده است و علاوه بر صادرات نفت ذخیره نفتی خود را به بازار جهان عرضه کرده است.

مرادی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از دلایل کاهش جهانی نفت کند شدن رشد اقتصادی چین به عنوان دومین وارد کننده نفت است. در حال حاضر چنین به دلیل کند شدن رشد اقتصادی کشورش مقدار کمتری نفت را وارد می‎کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعمیر پالایشگاه‎های نفتی در آسیا پایان گرفته است و با توجه به شروع فصل سرما قمیت بشکه‎های نفت افزایش پیدا خواهد کرد. با توجه به اینکه لایحه بودجه 94 بر اساس قمیت نفت 100 دلار بسته خواهد شد بنابراین دولت در لایحه بودجه به مشکل بر نمی خورد و احتیاج به متمم ندارد.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز