معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه:

ایران به طور محکم از سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم حمایت کرد

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۰۲:۳۲:۰۲
کد خبر: ۲۳۰۷۲۹
ایران به طور محکم از سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم حمایت کرد
امیرعبداللهیان گفت: ایران به طور محکن از سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم حمایت کرد.
معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده سازمان ملل که به ایران سفر کرده است دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، استفان دمیستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که به منظور رایزنی با مقامات کشورمان پیرامون تحولات سوریه به تهران سفر کرده است، امروز با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه دیدار و گفتگو کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران در این دیدار نقش سازمان ملل در کمک به حل بحران سوریه را مهم و اساسی برشمرد و با اشاره به همکاری سازنده جمهوری اسلامی ایران با نمایندگان سابق دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه طی سه سال و نیم گذشته،بر آمادگی کشورمان جهت همکاری نزدیک و کمک به روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد. 

وی افزود:اقدامات یکجانبه امریکا تضعیف کننده نقش سازمان ملل است. ایجاد منطقه حائل در داخل سوریه نقض حاکمیت این کشور تلقی شده و اوضاع را پیچیده تر خواهد کرد،متاسفانه برخی طرفها همزمان با حضور در ائتلاف ضد داعش با تروریستها هم ارتباط دارند. 

امیرعبداللهیان تاکید کرد:ایران قویا از سوریه و عراق درمبارزه با تروریسم حمایت کرد و به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها احترام گذاشته و دیگران را به رعایت آن دعوت می کند. 

در ادامه این دیدار استفان دمیستورا راه حل سیاسی را تنها گزینه برای پایان دادن به بحران سوریه و کمک به مردم این کشور جهت ترسیم آینده ای بهتر و دستیابی به ثبات و امنیت دانست. 

وی تأکید کرد در هرگونه راه حل سیاسی باید واقعیات جدید صحنه سوریه را درنظر داشت. 

نماینده دبیرکل سازمان ملل نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات سوریه را مهم و اساسی برشمرد و خواستار مساعدت کشورمان در شکل گیری روند حل و فصل سیاسی در سوریه شد.

دو طرف در این دیدار با اشاره به نقش محوری مردم و طوائف مختلف جامعه سوریه برای تعیین سرنوشت خویش بر تسهیل شکل گیری این روند ازسوی همه کشورها وطرفهای تأثیرگذار در بحران، تاکید کردند.
نظر شما