دبیر شورایعالی امنیت ملی:

پرونده هسته ای باید در قالب مذاکرات سیاسی حل شود

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۳:۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۳۰۷۹۰
پرونده هسته ای باید در قالب مذاکرات سیاسی حل شود
شمخانی گفت: پرونده هسته ای باید در قالب مذاکرات سیاسی کشورهای ۱+۵ حل و فصل شود.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیدار علی شمخانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: بهره‌مندی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم و بلاشرط ایران بوده و مسائل موجود در این پرونده می‌بایست در قالب مذاکرات سیاسی کشورهای ۱+۵ حل و فصل شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه که در راس هیأت بلندپایه سیاسی، امنیتی و اقتصادی برای دیدار رسمی دو روزه به کشورمان سفر کرده است، صبح امروز (سه شنبه) با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درخصوص مسائل سیاسی و امنیتی دوجانبه و بین‌المللی و مقابله با تهدیدات مشترک گفت‌وگو کرد.

در جریان مذاکرات رسمی بین مقامات دو کشور، طرفین با تاکید بر فضای دوستانه و توأم با حسن تفاهم بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، ضمن بررسی تحولات جاری در منطقه و عرصه بین‌الملل، شرایط پیش رو را ضرورتی اجتناب ناپذیر در مسیر تداوم ارتباطات نزدیک و ارتقاء همکاری‌های تهران- مسکو در ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی دانستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این دیدار با اشاره به اشتراکات و مواضع اصولی دوکشور در زمینه مقابله با تروریسم، نفی یکجانبه گرایی در مدیریت بحران‌های بین‌المللی و همچنین ضرورت هم افزایی در ظرفیت‌های اقتصادی منطقه‌ای اظهار داشت: توسعه مناسبات همه جانبه بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه دستاوردهای قابل توجهی در حوزه منافع ملی دو کشور و تقویت ثبات و امنیت منطقه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در این ملاقات با تاکید بر ضرورت حل و رفع چالش‌های امنیتی بر اساس قوانین بین‌المللی، تداوم ارتباطات و رایزنی‌های منظم و مستمر بین ایران و فدراسیون روسیه را در افزایش درک مشترک نسبت به ضرورت‌ها و اولویت‌های همکاری دوجانبه ضروری عنوان کرد.

وی با اشاره به مذاکرات جاری در موضوع پرونده هسته‌ای ایران گفت: بهره‌مندی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم و بلاشرط ایران بوده و مسائل موجود در این پرونده باید در قالب مذاکرات سیاسی کشورهای 1+5 حل و فصل شود.

نظر شما