حجت‎الاسلام درایتی در گفتگو با برنا:

اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است/ دولت آمار نادرست اعلام نمی‎کند

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۸:۰۰:۱۶
کد خبر: ۲۳۰۹۷۰
اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است/ دولت آمار نادرست اعلام نمی‎کند
حجت‎الاسلام درایتی گفت: دولت جدید اعتماد مردم را به همراه دارد که بزرگترین سرمایه برای این دولت است.

مشاور رییس دولت اصلاحات گفت: هر فردی که دولت را به آمارسازی متهم می‎کند و می‎گوید آمارهای ارائه شده از سوی دولت کذب است مثال بیت «کافر همه را به کیش خود پندارد است».

حجت‎الاسلام عبدالرضا درایتی، مشاور رییس دولت اصلاحات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با اشاره به سیاه‎نمایی‎های اخیر در باره آمارهای ارائه شده از دولت، ابراز کرد: آمارهای ارائه شده از سوی دولت، آماری است که مراکز رسمی آن را اعلام کرده اند.

وی افزود: علاوه بر بانک مرکزی و مرکز آمار کشور که مرکزهای رسمی ارایه آمار هستند، دولت مرکزهای غیر رسمی ارائه آمار دارد و آمارهای ارائه شده از سوی این مرکزها به واقعیت جامعه نزدیک است.

درایتی اضافه کرد: اکنون در جامعه نشانه‎های رشد اقتصادی به چشم می‎خورد. برای نمونه می‎توان به افزایش سرمایه‎گذاری در کشور اشاره کرد. اگر بخواهیم وضع اقتصادی در این دولت را نسبت به سال‎های پایانی دولت گذشته بررسی کنیم،خواهیم دید که تفاوت زیادی نسبت به دولت گذشته ایجاد شده است. گرچه ممکن است شهروندان بگویند که قیمت کالاها بالا رفته است، اما افزایش قیمت‌ها سیر صعودی خود فاصله زیادی گرفته است و این موضوع قابل لمس است.

وی ادامه داد: هر فردی که دولت را به آمارسازی متهم می‎کند و می‎گوید آمارهای ارائه شده از سوی دولت کذب است مثال بیت «کافر همه را به کیش خود پندارد است»؛ چرا که این افراد عادت به فرافکنی دارد و فکر می‎کنند همه دولت‎ها مانند دولت گذشته آمارها را می‎سازند و آنها را به دروغ به جامعه ارائه می‎دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت جدید اعتماد مردم را به همراه دارد که بزرگترین سرمایه برای این دولت است. در حالیکه دولت وعده هایی را به مردم داده است؛ اما حاضر نمی شود برای آنکه بگوید وعده های دولت عملی شده است آمارهای ناصحیح به مردم ارائه کند؛ چرا که دولت می داند اعتماد مردم سرمایه کار این دولت است.

نظر شما