نماینده سیستان و بلوچستان در گفتگو با برنا:

۱۶استان نا امن‌تر از سیستان و بلوچستان هستند

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۷:۲۹:۱۳
کد خبر: ۲۵۳۱۸۷
۱۶استان نا امن‌تر از سیستان و بلوچستان هستند
رتبه شانزدهم استان نشان می دهد شانزده استان از سیستان و بلوچستان شاخص های امنیتی پایین تری دارند.

حمیدرضا پشنگ در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، با اشاره به رتبه شانزدهم استان سیستان و بلوچستان در کشور، از لحاظ امنیت، گفت: این رتبه نشان می دهد شانزده استان از سیستان و بلوچستان شاخص های امنیتی پایین تری دارند.

او با اشاره به نامه نمایندگان این استان به دولت گفت: منتها بحثی که هم اکنون مطرح است این است که در سایر شاخص ها مثل بهداشت و درمان و آموزش و فقر و بیکاری ربته اول را داریم. 

وی  با اشاره به پتانسیل بالایی که این استان در زمینه کشاورزی و صنعت دارد ادامه داد:البته این استان باید در تمامی زمینه ها بین چهار استان اول کشور قرار گیرد و اگر ناامنی در این استان نباشد با همکاری و همدلی تمام مردم و تخصیص اعتبارات توسط دولت و مجلس، مطمئنا این استان تبدیل یه یکی از قطب های کشاورزی_صنعتی کشور می شود. 

پشنگ تاکید کرد: مسولین امنیتی در جریان باشند که استان سیستان و بلوچستان در واقع شانزدهمین استان از لحاظ امنیت است واین یعنی 16 استان دیگر از ما ناامن تر هستند و باید فکری اساسی برای امنیت مملکت بکنند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه هنوز  شاخص های زیرساخت های توسعه برای استان ما عملی نشده و با توجه به قول هایی که دولت های مختلف داده اند هنوز گاز به مرکز استان ما نیامده. فقر و بیکاری در استان بیداد می کند.
 او اظافه کرد: با وجود اقدامات موثری که دولت یازدهم انجام داده اما همچنان بحث بهداشت و درمان شرایطش مناسب نیست. آموزش و پرورش که وظیفه توسعه نیروی انسانی را به عهده دارد هنوز آن گونه ای که حقش است ادا نشده و توسعه نیروی دانشگاهی را آنگونه که باید باشد، نیست.

وی ادامه داد: برای بهبود این شرایط می بایست فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه برنامه های خود قرار دهیم تا در زمان توزیع اعتبارات به شهرستان های این استان توجه بیشتری شود.

حمیدرضا پشنگ در پایان خاطر نشان کرد: امنیت پایین این استان ریشه در دو بخش دارد؛ اول همسایگی با دو کشور کاملا بی ثبات و ودوم سوء مدیریت در برقراری امنیت دراستان. البته اگر در نحوه مدیریت امنیتی این استان تجدید نظر شود مطمئنا در آینده مشکلی از لحاظ امنیت در سیستان و بلوچستان نخواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز