در تالار وحدت با حضور رییس جمهور

آئین رسمی دومین جشن جهانی نوروز آغاز شد

۱۳۹۰/۰۱/۰۷ - ۲۱:۰۵:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۵۷
آئین رسمی دومین جشن جهانی نوروز آغاز شد
آئین رسمی دومین جشن جهانی نوروز با حضور دکتر احمدی نژاد و مقامات کشورهای حوزه تمدنی نوروز در تالار وحدت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا آئین رسمی جشن جهانی نوروز با حضور محمود احمدی نژاد و با حضور روسای جمهور تاجیکستان، عراق، افغانستان، ترکمنستان و ارمنستان، معاون اول رییس جمهور، رییس دفتر و مشاور ارشد رییس جمهور و نیز رییس مجلس پاکستان، معاون رییس جمهور زنگوار، معاونین نخست وزیران ترکیه و آذربایجان، وزرای خارجه لبنان و عمان، وزیر بهداشت، رفاه و خانواده هند ، وزیر فرهنگ قرقیزستان معاون رییس مجلس قزاقستان، دبیر کل اکو و جمعی از سفرای کشورهای مختلف در تالار وحدت تهران آغاز شد.

براساس این گزارش روسای جمهور کشورهای افغانستان، ارمنستان، عراق، تاجیکستان و ترکمنستان پیش از حضور در سالن تالار وحدت در محوطه باز این تالار از آیین ها و رسوم نواحی مختلف و اقوام ایرانی بازدید کردند و پس از استقبال رییس جمهور از آنان برای حضور در مراسم وارد سالن شدند.

گفتنی است در مراسم آئین رسمی جشن جهانی نوروز علاوه بر سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشائی رییس ستاد جشن جهانی نوروز قرار است روسای جمهور افغانستان، ارمنستان، عراق، تاجیکستان و ترکمنستان نیز ایراد سخنرانی کنند.

همچنین اجرای برنامه آیینی، برنامه سازهای سنتی، اجرای آیین پهلوانی و ورزش باستانی، اجرای سنفونی نوروز و اجرای ارکستر فیلارمونیک از جمله برنامه های دومین جشن جهانی نوروز در تالار وحدت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز