عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

مجلس و دولت دو رکن اساسی وحدت آفرینی در کشور هستند

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۴:۳۵:۰۰
کد خبر: ۳۲۵۱۲
مجلس و دولت دو رکن اساسی وحدت آفرینی در کشور هستند
حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری گفت: شاخصه های 12گانه منشور تدوین شده از سوی جامعتین می تواند مهمترین محور وحدت آفرین در انتخابات مجلس نهم باشد.

حجت‌الاسلام ذاکری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب برنا در مورد ملاک‌های اصولگرایان برای رسیدن به وحدت در انتخابات مجلس نهم گفت: با توجه به ورود جامعتین یعنی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت به بحث وحدت، بین اصولگرایان و تدوین شاخصه‌های 12گانه منشور اصولگرایی که از سوی جامعتین تبین شده، به عقیده من این منشور می‌تواند به عنوان محور قرار گرفته و یکی از ابزارهای موثر برای رسیدن به وحدت قرار بگیرد.

ذاکری از مصداق بارز وحدت در شرایط حاضر یاد کرد و افزود: همدلی مسوولین به ویژه قوای حاکم در کشور و همراهی با شعار امسال که رهبر فرزانه انقلاب تحت عنوان جهاد اقتصادی مطرح و به آن تاکید بسیار داشتند از مصادیق وحدت است.

وی خاطر نشان کرد: بایستی تمام نیروهای اصولگرا تمام توان خود را در راه تحقق این پیام مهم رهبری مبذول نمایند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی دولت و قوای سه گانه را دو محور اصلی پیشرفت توسعه کشور دانست و افزود: مجلس با تصویب و تدوین قوانین مناسب و نظارت بر اجرای صحیح این قوانین در کنار دولت می توانند دو رکن اساسی وحدت آفرینی در کشور باشند.

اما رسیدن به لیست حداکثری و واحد در انتخابات مجلس نهم تا چه حد برای رسیدن به وحدت موثر است؟ ذاکری درپاسخ به این سوال گفت: اگر ما مطالبه های شخصی و گروهی خود را کنار گذاشته و مصالح و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات رهبر معظم را مورد توجه  قراردهیم طبیعی است که براساس این ملاک ها  به وحدت و اجماع کلی  خواهیم رسید.

ذاکری در ادامه از حضور اصولگرایان در عرصه انتخابات مجلس نهم این چنین یادکرد: برداشت ما این است که اصولگرایان و نیروهای معتقد انقلاب اسلامی با وحدت حداکثری وارد میدان شده و ما با یک لیست واحد در  انتخابات حضور خواهیم داشت. 

وی تصریح کرد: اصولگرایان با وحدت و همدلی در این انتخابات حضور خواهند داشت ضمن این که بایستی تاکید کنم کسی که بخواهد خودش را منفک از اصولگرایان قلمداد کند، در چارچوب اصولگرایی جایگاهی نخواهد داشت، چون شرایط جاری کشور نیازمند همدلی و وحدت است نه تک روی.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز