وابسته اقتصادی سفارت ایران در اسلام آباد خبر داد

صدور ویزا برای بازرگانان پاکستانی در راستای تقویت روابط تجاری

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۳۳۸۸۱
صدور ویزا برای بازرگانان پاکستانی در راستای تقویت روابط تجاری
وابسته اقتصادی ایران در پاکستان از تصمیم کشورمان برای تسهیل صدور ویزا برای تاجران پاکستانی در راستای تقویت روابط تجاری خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، به نقل از پایگاه خبری "پاکستان آبزرور"، احمد فصیح در گفت‌وگو با اعضا انجمن بازرگانان پاکستان گفت: ایران برای بازرگانان پاکستانی گواهینامه ویزا صادر خواهد کرد تا تسهیلاتی برای ورود و خروج آنها فراهم شود.

وی افزود: ایران همچنین بانکی را در پاکستان دایر خواهد کرد که برای این منظور، مذاکره با مقامات پاکستانی در حال انجام است.

به گفته وابسته اقتصادی سفارت ایران در پاکستان، حجم مبادلات تجاری تهران و اسلام آباد طی سال 2010 ،1 میلیارد دلار بوده که انتظار می رود روابط تجاری میان دو کشور طی پنج سال آینده به 5 میلیارد دلار برسد. به علاوه ایران همواره  مایل به تجارت دوجانبه سیمان و افزایش روابط دیپلماتیک با برادران پاکستانی خود بوده است.
 
فصیح با اشاره به اینکه تلاش های وی موجب شده واردکنندگان ایرانی برنج خود را به جای تایلند از پاکستان خریداری کنند، گفت: این اقدام در راستای ارتقاء تجارت دوجانبه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یک هیات 40 نفره به زودی از پاکستان دیدن خواهند کرد، هدف از این سفر را یافتن زمینه های بالقوه برای افزایش تجارت دوجانبه عنوان کرد و افزود: البته آنها با همتایان خود در همه شهرهای پاکستان یک به یک دیدار خواهند کرد. هیات پاکستانی نیز متقابلا سفری به ایران خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز