معاون سابق عملیات نیروی زمینی ارتش به لقاء الله پیوست

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۷:۱۱:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۲۷
معاون سابق عملیات نیروی زمینی ارتش به لقاء الله پیوست
امیر حسن براتی كه بر اثر سانحه تصادف و جراحات شدید ناشی از آن چند روزی در بیمارستان خانواده ارتش بستری شده بود، صبح امروز جمعه به لقاء‌الله پیوست.
به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر براتی در دوران دفاع مقدس فرماندهی گروهان، گردان و تیپ را عهده دار بوده و پس از آن نیز مسئولیت فرماندهی لشگر 58 ذوالفقار، رئیس بازرسی و معاون عملیات نیروی زمینی ارتش را در كارنامه درخشان خدمتی خود داشت.

وی همچنین در عملیات‌های ماندگار دوران دفاع مقدس بویژه فتح المبین، بیت‌المقدس و طریق‌القدس حضوری مؤثر داشت و پنج بار در عملیات های یادشده و مناطق عملیاتی به شدت مجروح شده و به پاس خدمات بی شائبه و ابراز رشادت به دریافت نشان فتح از سوی فرمانده معظم كل قوا مفتخر شده بود.

به گفته دكتر بابلی، رئیس بیمارستان خانواده ارتش، تركشهای متعدد در بدن این جانباز سرافراز، روند تشخیص ضایعات ناشی از تصادف را با تأخیر، اختلال و مشكل مواجه ساخته بود و متأسفانه تلاشهای تیم پزشكی برای بهبود وضعیت ایشان به نتیجه نرسید.

امیر سرتیپ براتی برغم 75 درصد جانبازی و با وجود تركشهای متعدد در بدن علاوه بر طرح ریزی و هدایت چندین رزمایش بزرگ ارتش، در سالهای اخیر نیز همكاری مستمری با هیأت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی داشت و با حضور در مناطق مرزی جنوب كشور در انتقال تجربیات ارزشمند دوران دفاع مقدس به نسل جوان علی الخصوص دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش نقش مهم و تأثیرگذاری برعهده داشت.

امیر براتی كه از همرزمان دیرین شهید سپهبد صیاد شیرازی و از مدرسان و اساتید پیسكسوت و با تجربه دانشگاه افسری امام علی (ع) بود، تألیفات و مقالات ارزشمندی در موضوعات نظامی و دفاعی از خود به یادگار گذاشته است.

پیكر پاك این امیر دلاور و خستگی ناپذیر سالهای جنگ تحمیلی ساعت 8:30 دقیقه صبح روز یكشنبه (21/1/90) از ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش تشییع و سپس در محل امامزاده پنج تن لویزان در جوار دیگر شهدای دفاع مقدس به خاك سپرده خواهد شد.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت به خانواده معزز امیر براتی و آحاد فرماندهان و كاركنان غیور ارتش بویژه همرزمان آن امیر سرافراز، علو درجات و همنشینی با ابرار و اولیاء الله را برای ایشان از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

نظر شما