هاآرتص گزارش داد

ترکیه، سکوی عبور ایران از تحریم‌های غرب

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۵:۰۳:۰۰
کد خبر: ۳۴۱۵۸
ترکیه، سکوی عبور ایران از تحریم‌های غرب
گزارش منتشره در هاآرتص، ترکیه را سکوی پرتاب ایران برای عبور از تحریم‌های غرب دانسته و در عین حال اذعان داشته است که این همکاری‌ها تسلیحاتی نیست.
به گزارش سرویس سیاسی برنا، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی از انتشار مدارکی حاصل از جلسه خصوصی مقامات آمریکایی و اسراییلی در سایت ویکی لیکس خبر داده است. بر اساس این گزارش مقامات رژیم صهیونیستی در این گزارش از ترکیه به دلیل همکاری در برنامه هسته ای ایران به شدت انتقاد کرده اند و این همکاری ها را به ضرر فشارهای غرب علیه برنامه هسته‌ای ایران دانسته اند.

اتهامات وارد شده به ترکیه از سوی "نیمرود بارکان"، مدیر تحقیقات سیاسی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی عنوان شده است. وی در جلسه ای مشترک با "جیمز کانینگهام" سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی شدید از همکاری ترکیه با ایران در زمینه هسته ای، ترکیه را سکوی پرتاب ایران برای عبور از تحریم های غرب دانسته است. این مدارک در عین حال اذعان داشته است که این همکاری ها تسلیحاتی نیست.

بارکان در این گزارش مدعی شده است ترکیه همچنین با همکاری با جمهوری اسلامی کارآمدی تحریم های یک جانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل را در 2 حوزه اقتصادی و تجاری به خطر انداخته است.

بر  اساس این گزارش اول مبادلات پولی بانک‌های 2 کشور میان لیر ترکیه و ریال ایران و دوم افتتاح توقفگاه تجاری در ترکیه به منظور صادرات کالاهای ایرانی به اروپا که در هر 2 مورد ترکیه تحریم های غرب علیه ایران را نادیده گرفته است.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز