وزیر امور خارجه در پاسخ به برنا

همکاری تهران و قاهره صلح و امنیت منطقه را گسترش می‌دهد

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۶:۳۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۲۳۱
همکاری تهران و قاهره صلح و امنیت منطقه را گسترش می‌دهد
صالحی با اشاره به اینکه ایران دولت کنونی مصر را برآمده از اراده قیام‌کنندگان مصری قلمداد می‌کند، همکاری میان تهران و قاهره را بر ثبات، صلح و امنیت منطقه مؤثر دانست.
علی اکبر صالحی، در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه اروگوئه در پاسخ به سؤال خبرنگار سیاسی برنا، درباره دعوت وی از همتای مصری‌اش برای سفر به تهران، گفت: از زمانی که قیام مصر به وقوع پیوست و موجب شد حسنی مبارک، رییس جمهور سابق این کشور کنار برود و نخست وزیری که برآمده از اراده قیام کنندگان مصر است، به همراه وزرایش برسر کار بیایند، ایران اعلام آمادگی کرد با توجه به روابط دیرینه 2 کشور در جهان اسلام، منطقه و دنیا، آماده برقراری ارتباط با قاهره است.

وی با اشاره به اعلام آمادگی نبیل العربی، وزیر خارجه مصر برای باز کردن فصل جدید از روابط با ایران اظهار داشت: ما آماده پذیرایی از وزیر خارجه مصر در تهران هستیم و همینطور آماده‌ایم در قاهره حضور یابیم، این رایزنی ها اکنون در حال انجام است.

رییس دستگاه دیپلماسی کشور با اشاره به روابط خوب 2 کشور و همینطور مشترکات ایران و قاهره خاطرنشان کرد: کمتر کشورهایی را می توان یافت که بالقوه به هم نزدیک باشند، متأسفانه طی 30 سال گذشته، مسایل سیاسی، 2 ملت را از هم دور نگه داشته بود. از این رو علاوه بر برقراری ارتباط، باید برای جبران این 30 سال تلاش کرد.

صالحی تصریح کرد: مصر جایگاه ویژه ای در جهان و منطقه دارد. از این رو همکاری ما با این کشور امری اجتناب ناپذیر است که می توان در ثبات، صلح و امنیت مؤثر باشد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز