در مقاله وال استریت ژورنال منتشر شد

اسراییل خطر هسته‎ای است، نه ایران

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۶:۴۸:۰۰
کد خبر: ۳۴۲۵۶
اسراییل خطر هسته‎ای است، نه ایران
مسوول مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به ادعاهای بی‌اساس سفیر تل‌آویو در واشنگتن، برنامه هسته‌ای تهران راصلح‌آمیز و اسرائیل هسته‌ای را خطری برای جهان خواند.
 به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پرس تی وی، در پی انتشار مقاله‌ای از سوی میكائیل اورن سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در وال استریت ژورنال و طرح ادعاهای بی‌اساسی در باره فعالیت‌های هسته‌ای ایران از جانب وی، علیرضا میریوسفی مسئول مطبوعاتی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورك، با انتشار جوابیه‌ای، به ادعاهای بی‎اساس وی پاسخ داده است.

متن این جوابیه  در روزنامه وال استریت ژورنال تحت عنوان "اسرائیل تهدید هسته‌ای است، نه ایران" به چاپ رسید.

در نامه مسئول مطبوعاتی نمایندگی ایران نزد سازمان ملل، آمده است:  در مورد مقاله ایران‌هراسانه سفیر رژیم صهیونیستی تحت عنوان «اگر قذافی سلاح هسته‌ای می‌داشت چه می‌شد؟» مورخ 29 مارس، برخلاف ادعاهای پوچ و واهی مطرح شده در این مقاله، برنامه هسته‌ای ایران كاملا صلح‌آمیز است و گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی كه بعد از انجام بازرسی‌های متعدد از مراكز هسته‌ای ایران تهیه شده، تاییدكننده آن است و تا كنون هیچ گونه شواهدی مبنی بر وجود جنبه‌های نظامی در برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران وجود ندارد.

میریوسفی در این نامه همچنین خاطرنشان کرد:  هدف اصلی تبلیغات دروغین علیه ایران كه در مقاله مذكور نیز منعكس شده است، انحراف توجه افكار عمومی مردم جهان از تهدید اصلی و واقعی رژیمی است كه خود مهم‌ترین ناقض ترتیبات منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای است و به‌علاوه به واسطه تمایلات توسعه‌طلبانه خود، همچنان به سركوب مردم فلسطین ادامه داده و به اشغال سرزمین آنان كه ناقض اصول مسلم قوانین بین‌الملل است، ادامه می‌دهد.

در ادامه این نامه آمده است:  كاملا عجیب است مقاله‌كسی منتشر می‌شود كه نماینده بزرگ‎ترین رژیم تروریستی و آپارتاید جهان است كه كماكان به نقض سیستماتیك حقوق مردم فلسطین ادامه می‌دهد و در آن این اتهامات بی‌اساس به كشور بزرگ ایران وارد می‌آید. این رژیم دارای زرادخانه‌های عظیم تسلیحات هسته‌ای است كه مخفی نگاه داشته شده و تهدید بالقوه‌ای بر علیه مردم خاورمیانه محسوب می‌شود.

میریوسفی همچنین نوشت: در مقابل، ایران از امضاءكنندگان معاهده ان‌پی‌تی است و یكی از اولین پیشنهاددهندگان و جدی‌ترین حامیان برنامه سازمان ملل متحد برای ایجاد خاورمیانه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای محسوب می‌شود. درحالی‌كه رژیم صهیونیستی، پیوستن به ان پی تی را رد کرده و از قبول تعهدات آن سر باز می زند و تا كنون اجازه هیچ گونه بازرسی از تاسیسات مخفی هسته‌ای‌اش را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نداده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز