لبیک عراقی ها به مقتدی صدر

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۲۰:۱۷:۰۰
کد خبر: ۳۴۳۹۱
لبیک عراقی ها به مقتدی صدر
میلیون ها عراقی امروز با شرکت در تظاهرات میلیونی در شهرهای مختلف این کشور خواستار خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان شدند.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از الجزیره، میلیون ها عراقی امروز به خیابان های این کشور آمدند تا خشم خود از حضور نیروهای آمریکایی را به نمایش بگذارند.

عراقی ها در حالی که شعارهای ضد آمریکایی و شعارهایی در حمایت از وحدت شیعه و سنی سر می دادند، خواستار خروج سریع نیروهای آمریکایی از کشورشان شدند. در پایان این تظاهرات نماینده مقتدی صدر اعلام کرد نیروهای اشغالگر باید بر اساس توافقنامه امنیتی امضا شده بین بغداد و واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.

لازم به ذکر است این تظاهرات پس از آن برگزار شد که پنج شنبه گذشته، رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده اعلام کرد نیروهای آمریکایی به قرارداد خروج از عراق در 2011 متعهد نیستند و در این کشور باقی خواهند ماند.

گفتنی است مقتدا صدر، روحانی شیعه در عکس العمل به این اظهارات بلافاصله از مردم عراق خواست به خیابان ها بیایند و مانع ادامه حضور نیروهای آمریکا در کشورشان شوند و تظاهرات امروز عراق در شهرهای بغداد، کربلا، نجف، بصره و ... به خواست وی شکل گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز