وزیر امور خارجه با ارسال نامه ای خواستار شد؛

انجام اقدامات جدی و عاجل شورای امنیت برای توقف كشتار مردم بحرین

۱۳۹۰/۰۱/۲۶ - ۱۶:۵۷:۰۰
کد خبر: ۳۶۵۵۲
انجام اقدامات جدی و عاجل شورای امنیت برای توقف كشتار مردم بحرین
وزیر امور خارجه با ارسال نامه‌ای به دبیر كل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار انجام اقدامات جدی و عاجل شورای امنیت برای توقف كشتار مردم بحرین شد.
به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه امروز (جمعه) با ارسال نامه‌ای به دبیر كل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار انجام اقدامات جدی و عاجل شورای امنیت برای توقف كشتار مردم بحرین شد.

در نامه وزیر امور خارجه با اشاره به سركوب مردم بحرین به شیوه‌های غیرقابل تصور از طریق حمله به خانه‌ها، ربودن انسان‌ها،‌ تخریب مساجد، اخراج كارمندان و كارگران و در نهایت مختل كردن زندگی روزمره مردم آمده است:متأسفانه احساس می‌شود شورای امنیت نسبت به این مسئله توجه و اقدامات لازم را به عمل نیاورده در صورتی كه در موارد مشابه در تحولات سایر كشورهای منطقه شاهد عملكرد متفاوتی از این شورا بوده‌ایم.

صالحی تأكید كرد: این در حالی است كه قیام مردم بحرین همانند قیام‌های مردمی در سایر كشورها از جمله در تونس و مصر قیام اكثریت مردم برای حصول به مطالبات مشروع خود بوده است.

وی تصریح كرد: ما اعتقاد داریم مسئله بحرین راه‎حل نظامی ندارد و توسل به رویكرد نظامی و استفاده از نیروهای نظامی خارجی برای سركوب مردم راه‎حل نیست بلكه صرفاً موجب پیچیده‌تر شدن مشكل و جریحه‎دار شدن و غلیان احساسات مردمی و غیرقابل كنترل شدن اوضاع خواهد شد.

وزیر خارجه كشورمان در ادامه با اشاره به روابط دیرینه، تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و بحرین و همسایگی دو كشور یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به این تحولات و عواقب ناشی از آن بی‌تفاوت بماند، چرا كه ادامه روند جاری و عدم حل بحران بحرین به گونه‌ای مردم پسندانه، عادلانه، منصفانه، منطقی و مبتنی بر تأمین مطالبات مردمی می‌تواند اوضاع را از كنترل خارج و از این طریق منطقه خلیج فارس را بی‌ثبات كند كه آثار و عواقب آن در كل جهان پایدار خواهد شد.

وزیر امور خارجه در خاتمه تأكید كرد: انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل به صورت جدی به این موضوع توجه كرده اقدامات لازم و عاجل به عمل آورد.

وی همچنین درخواست كرد كه این نامه به عنوان سند مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز