فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد

طراحی دفاعی ارتش با شناخت تهدیدات جدید در عرصه بین‌الملل

۱۳۹۰/۰۱/۲۶ - ۱۷:۰۶:۰۰
کد خبر: ۳۶۵۶۴
طراحی دفاعی ارتش با شناخت تهدیدات جدید در عرصه بین‌الملل
امیر پوردستان گفت: امروز ارتش با درك كامل چهره تازه تهدیدات در دنیا، ظرفیت‌های لازم را برای دفاع و مقابله در خود ایجاد كرده است و هر روز این قابلیت‌ها را توسعه می‌دهد.
به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ تهران با اشاره به  29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی نیروی زمینی ، اظهار داشت: از عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی، به حضور روحانیت و در خط مقدم آن حضور امام (ره) است، اگر هوشمندی، درایت، تدبیر و شجاعت امام (ره) نبود، انقلاب هرگز به این سرعت ثمر نمی‌داد. پس امام (ره) بود كه ملت ایران را به اوج نیكنامی، عزت و اقتدار رساند.

وی  عامل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی را حضور گسترده و میلیونی مردم در صحنه‌ راهپیمایی‌ها و تظاهرات خواند و افزود: حضور مردم به گونه‌ای بود كه تمام فعالیت‌های رژیم ستم‌شاهی را تحت تاثیر خود قرار داد. دیگر عامل پیروزی انقلاب پیوستن بدنه‌ ارتش به صف انقلابیون است. اگر بدنهی ارتش به مردم نمی‌پیوست انقلاب به این سرعت پیروز نمی‌شد. البته پیوستن ارتش به مردم امری اتفاقی نبود، بلكه در سایه‌ اعتقادات بدنه‌ ارتش بود كه با مردم و روحانیت ارتباط داشت و اعلامیه‌های امام (ره) در پادگان‌ها تكثیر می‌شد.

پوردستان با اشاره به ترک پادگان‌ها از سوی بدنه ارتش به فرمان امام (ره) ،گفت: عده‌ای از بدنه‌ ارتش به فرمان امام (ره) در پادگان‌ها ماندند تا تجهیزات را حفظ كنند و عده‌ای در خیابان‌ها در كنار نیروها ماندند تا به مردم آسیب جدی وارد نكنند.

وی با بیان اینکه بدنه‌ ارتش، همافران شجاعی بودند كه در عین حكومت نظامی، پادگان‌ها را ترك كردند و به محضر امام (ره) شرفیاب شده و با ایشان بیعت كردند، خاطرنشان کرد: بدنهی ارتش افسرانی بودند كه شبانه سوزن سلاح‌ها را خارج می‌كردند و كسانی مثل شهیدان صیادشیرازی، فلاحی، فكوری، كلاهدوز، نامجو، شیرودی، كشوری و احمد بیگی بودند كه با همه‌ وجود به اسلام عشق می‌ورزیدند و در خدمت امام (ره) بودند.

پوردستان در ادامه با اشاره به این‌كه بعد از پیروزی انقلاب، بدنه‌ ارتش با انبوه سلاح در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت، افزود: خیلی از مخالفان كه از استقرار نظام ناخشنود بودند، مخالفت خود را علنی كرده و زمانی كه به نتیجه نرسیدند دست به فعالیت برای براندازی زدند و در گام اول تصمیم به خلع سلاح نظام جمهوری اسلامی ایران گرفتند. پس شعار انحلال ارتش را سر دادند و در سخنرانی‌ها و روزنامه‌های وابسته‌ خود این موضوع را تكرار كردند و برخی از عوام نیز پذیرفتند كه كشور نیاز به ارتش ندارد.

پوردستان تصریح کرد: در این مقطع حساس امام (ره) با دوراندیشی منحصر به فرد مردان بزرگ الهی، عمق توطئه را تشخیص دادند و با نامگذاری روز ارتش به تمام توطئه‌ها خط بطلان كشیدند و اعتماد خود را به ارتش نشان دادند كه این امر به ارتش حیات دوباره بخشید و به مردم پیوند داد و در ادامه یك ارتش الهی و ولایی شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به نقش كسانی كه در این تصمیم تاریخی امام (ره) موثر بودند اشاره كرد و گفت: در راس این افراد وجود نازنین رهبر فرزانه انقلاب بود كه در آن زمان نماینده‌ تام امام (ره) در شورای عالی دفاع و ارتش بودند. پس ارتش عزت خود را بعد از امام (ره) مرهون نگاه حكیمانه‌ معظم‌له می‌داند و شاكر این نعمت است.

پوردستان با بیان این‌كه امام (ره) با نامگذاری روز ارتش، اعتماد و اطمینان خود را به ارتش نشان داد، تصریح كرد: ارتش به‌حق پاسخ اعتماد امام (ره) را به شایستگی داد و به محض شروع ناآرامی‌ها در كشور، اولین یگان‌هایی كه عازم میدان شدند و سینه به سینه‌ ضدانقلاب‌ها ایستادند ارتشی‌ها بودند كه از اواخر سال 58 مقابله با اشرار و ضدانقلاب در مناطق آشوب‌زده را ادامه دادند.

وی با اشاره به این‌كه عراق با 12 لشكر مرزهای ما را مورد تجاوز قرار داده بود، گفت: نیروی زمینی ارتش مقابل عراق ایستاد، شهید و زخمی و اسیر داد، اما قدرت تجاوز را از عراق گرفت و در نهایت غربت، رشادت‌ها و ایثارها كرد و جنگ با همه‌ی فراز و نشیب هشت سال به طول انجامید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به روز نیروی زمینی تصریح كرد: آمار شهدای ارتش در هشت سال دفاع مقدس 48 هزار شهید بود كه 46 هزار شهید مربوط به نیروی زمینی است و این عمق فداكاری نیروی زمینی را نشان می‌دهد. هم‌چنین در هشت سال دفاع مقدس 5/2 میلیون سرباز توسط نیروی زمینی آموزش داده شد و راهی جبهه‌ها شدند كه نزدیك به 250 لشكر می‌شوند و البته هیچ عملیاتی را نمی‌توان نام برد كه در آن یگان‌های نیروی زمینی حاضر نبوده باشند.

پوردستان تصریح كرد: همین رشادت‌های ارتش بود كه در پایان جنگ باعث شد حضرت امام (ره) با پیام تاریخی خود خطاب به ارتش، مدالی به سینه‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران نصب كنند و خسته نباشید جانانه و مردانه به نیروی زمینی بگویند.

وی افزود: امروز دنیا چهره‌ تازه‌ تهدیدات را مشاهده می‌كند كه با گذشته متفاوت است، اما ارتش جمهوری اسلامی ایران با درك كامل تهدیدات، ظرفیت‌های لازم را برای دفاع و مقابله در خود ایجاد كرده است و هر روز این قابلیت‌ها را توسعه می‌دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان كرد: امروز ارتش بهره‌مند از انسان‌های متدین و ولایتمدار است و با به‌كارگیری تاكتیك‌های پیشرفته به ارتشی مقتدر و پا در ركاب تبدیل شده است. ارتشی كه این استعداد را دارد كه با اشارت ولی امر مسلمین در هر نقطه حاضر شود و به اجرای ماموریت بپردازد.

پوردستان با بیان این‌كه قابلیت‌های ارتش به سادگی به دست نمی‌آید، تصریح كرد: این قابلیت‌ها در سایه‌ آموزش‌های سخت و مداوم و توجه خاص به مولفه‌های توانمندی و تقویت بنیه‌ اعتقادی توسعه می‌یابد و امروز این ظرفیت عظیم همدوش ظرفیت دیگری به نام سپاه مقتدر پاسداران انقلاب اسلامی و هدایت ستاد فرماندهی كل قوا، نیروی شكست‌ناپذیری شكل داده به همه‌ تهدیدات پاسخ دندان‌شكن خواهد داد.
نظر شما