نشریه ترکیه ای مطرح کرد

سال ۲۰۱۱، شتاب در حرکت دیپلماسی خاورمیانه

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۴:۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۰۱۸
سال ۲۰۱۱، شتاب در حرکت دیپلماسی خاورمیانه
نشریه زمان امروز نوشتبا آغاز سال نو میلادی کشورهای منطقه ، دیپلماسی منطقه ای را با شتاب بیشتری نسبت به گذشته پیش گرفته اند باامید به اینکه سال 2011 سال شکوفایی روابط و رسیدن به صلح و ثبات کامل در منطقه باشد.

 به گزارش سرویس سیاسی برنا، نشریه زمان امروز چاپ آنکارا در گزارشی به سفرهای متعدد مقامات کشورهای منطقه و آغاز فصلی نوین در گسترش روابط کشورهای همسایه در خاور میانه اشاره کرده است.

این گزارش با عنوان حرکت پر شتاب دیپلماسی کشورهای خاورمیانه در سال 2011 در ابتدا به سفر اواخر ژانویه عبدالله گل به تهران اشاره کرده و آورده است: رییس جمهور ترکیه در راستای تقویت روابط تهران- آنکارا و توسعه مناسبات منطقه ای در آغازین روزهای سال جدید میلادی به ایران سفر می کند.

این گزارش در ادامه آورده است: سفر عبدالله گل بر اساس برنامه ریزی اعلام شده پیش از برگزاری دور دوم مذاکرات ایران با گروه موسوم به 1+5 که قرار است در استانبول برگزار شود، صورت می گیرد.

به نوشته زمان امروز از دیگر سفرهای دیپلماتیک منطقه ای می توان به سفر احمدد داود اغلو، وزیر خارجه ترکیه به عراق در نیمه اول زانویه اشاره کرد که اولین سفر دیپلماتیک مقامات ترکیه به این کشور پس از تشکیل دولت مردمی عراق محسوب می شود.همچنین این نشریه از سفر رجب طیب اردوغان به دنبال سفر وزیر خارجه ترکیه به عراق خبر داده است.

این نشریه همچنین به سفر سرپرست وزارت امور خارجه ایران به عراق اشاره و عنوان کرده است: صالحی در دومین سفر دیپلماتیک خود به کشورهای منطقه، به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات عراق امروز راهی بغداد شده است.

 این سفر به عنوان اولین سفر مقامات ایران پس از تشکیل دولت مردمی عراق محسوب می شود که بررسی مسایل منطقه ای و کمک به ایجاد ثبات در عراق از مهمترین اهداف آن عنوان شده است.

زمان امروز در پایان خاطرنشان کرده است:در حالی که تنها جند روز از آغاز سال نو میلادی می گذرد، به نظر می رسد مقامات کشورهای خاور میانه ، دیپلماسی منطقه ای را با شتاب بیشتری نسبت به گذشته پیش گرفته اند باامید به اینکه سال 2011 سال شکوفایی روابط و رسیدن به صلح و ثبات کامل در منطقه باشد.

نظر شما