آمار رسمی کشته شدگان جنایت رژیم صهیونیستی در جولان

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۳:۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۴۰
آمار رسمی کشته شدگان جنایت رژیم صهیونیستی در جولان
تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرده است که تیراندازی سربازان اسرائیلی به سوی تظاهرکنندگان طرفدار فلسطینی‌ها در بلندی‌های جولان در سوریه، ۲۰ کشته بر جای گذاشته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری برنا به نقل از بی بی سی، رژیم صهیونیستی هنوز به آمار تلفات اعلام‌شده واکنشی نشان نداده، اما خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که مسئولان بیمارستانی آمار اعلام‌شده را تایید کرده‌اند.

سه هفته پیش و پس از آن که صدها نفر از معترضان فلسطینی توانستند خود را به حصار مرزی در این منطقه برسانند، دولت اسرائیل متعهد شد که از تکرار حادثه‌ای مشابه جلوگیری کند.

تظاهرات قبلی به مناسبت سالگرد ایجاد کشور اسرائیل انجام شده بود و تظاهرات  یکشنبه، ۵ ژوئن، به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد آغاز جنگ ۱۹۶۷ بین اسرائیل و کشورهای عربی (یوم النکسه) برگزار شد.

پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته بود که به "افراط گرایان" اجازه نخواهد داد تا به مرزهای اسرائیل نزدیک شوند.

او در نشست هفتگی هیات دولت اسرائیل در بیت‌المقدس گفت که از نیروهای امنیتی اسرائیل خواسته است تا برای محافظت از حق حاکمیت و مرزهای اسرائیل، "با قاطعیت" عمل کنند.

ولی این اظهارات نتانیاهو، مانع آن نشد که چندین صد نفر تظاهرکننده در روستای مرزی مجدالشمس، به سمت خندق‌ها و حصارهای مرزی که با سیم خاردار پوشانده شده بودند، حرکت نکنند.

مجدالشمس در دره بین دو تپه‌ای قرار دارد که یکی در اختیار اسرائیل و دیگری در دست سوریه است.

بسیاری از این تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطینی را در دست داشتند و به سمت حصارهای مرزی، سنگ و آشغال پرتاب می‌کردند.

تظاهرکنندگان در چهل و چهارمین سالگرد جنگ ۱۹۶۷ در حالی که پرچم‌ فلسطین را در دست داشتند به سمت مرز با اسرائیل حرکت کردند.

ارتش اسرائیل گفته است که سربازان این کشور قبل از تیراندازی به سمت پاهای افرادی که به حصارهای مرزی رسیده بودند، به زبان عربی به تظاهرکنندگان هشدار داده‌اند و دست به تیراندازی هوایی زده‌اند.

اسرائیل و سوریه به صورت رسمی در حال جنگ به سر می‌برند و اسرائیل از سال ۱۹۶۷ میلادی، بلندی‌های جولان را که متعلق به سوریه است در اشغال خود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز