تنها عملیاتی که پاکستان محکوم نکرد

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۳:۲۵:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۵۴
تنها عملیاتی که پاکستان محکوم نکرد
بررسی ها نشان می دهد که دولت پاکستان تنها زمانی حملات آمریکا را در خاک این کشور محکوم می کند که این حملات بدون اطلاع آنان انجام شده باشد.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در شرایطی که گزارش ها از کشته شدن الیاس کشمیری از فرماندهان ارتش پاکستان که رهبر گروه موسوم به حرکت جهاد اسلامی بود، در جریان عملیات نیروهای نظامی آمریکا در روز شنبه خبر می دهد، این اقدام هرگز از سوی دولت پاکستان محکوم نشده است.

این در حالی است که در این حمله که توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در جنوب ولایت وزیرستان انجام شد، 9 نفر از اعضای ارشد گروه شبه نظامی در این منطقه کشته شدند که کشمیری نیز در میان آنان بود.

بر اساس این گزارش، در شرایطی که پیش از این نیز یک بار مرگ کشمیری در سال 2009 میلادی اعلام شده بود، این بار به نظر می رسد که مدارک بیشتری و مستدل تری در مورد مرگ وی وجود دارد.

این گزارش در ادامه می افزاید: شخصی که مدعی است سخنگوی گروه جماعت اسلامی است، فکسی را به رسانه های پاکستان ارسال کرده است که در آن مرگ کشمیری تایید شده است.

اهمیت این مسئله از این جهت است که از زمان اجرای عملیات آمریکا برای کشتن بن لادن در خاک پاکستان تاکنون، این نخستین عملیات نیروهای آمریکایی محسوب می شود که با اطلاع مقامات پاکستان انجام شده است.

این در شرایطی است که دولت پاکستان که تاکنون عملیات های هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در خاک این کشور محکوم می کرد، هم اکنون هیچ واکنشی در قبال این عملیات از خود نشان نداده و حتی در محافل خصوصی اعلام کرده است که این عملیات ها در صورتی که با همکاری نیروهای اطلاعاتی پاکستان انجام شود، بسیار موثر است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز