دیکتاتور در نقاهت؛ آینده یمن در ابهام

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۶:۳۸:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۰۷
دیکتاتور در نقاهت؛ آینده یمن در ابهام
مردم یمن که امروز شاهد سپری شدن دوره نقاهت علی عبدالله صالح در عربستان هستند، خود را در برابر یک آینده مبهم می بینند.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از رویترز، علی عبدالله صالح دیکتاتور یمن بعد از عمل جراحی درعربستان برای بیرون کشیدن ترکش از سینه اش اکنون دوره نقاهت خود را سپری می کند.

این در حالی است که تظاهرات کنندگان که رفتن صالح به عربستان را نشانه ضعف وی در کنترل قدرت می دانند، به محض خروج وی از کشور درخیابانهای صنعا به جشن و پایکوبی کردند.

در میان انبوه پرچم یمن که مردم این کشور در دست داشتند، بر روی پلاکارد یکی از تظاهرات کنندگان با اشاره به فرار حسنی مبارک و بن علی دیکتاتورهای مخلوع مصر و تونس، عبارت نفر بعدی نوشته شده بود.

علی عبدالله صالح دیکتاتور یمن روز جمعه در حمله موشکی به کاخ ریاست جمهوری که در آن هفت نفر کشته شدند، زخمی شد و پس از آن برای معالجه به بیمارستان الریاض رفت.

هم اکنون نیز در پی زخمی شدن دیکتاتور این کشور و نخست وزیر آن عبد ربه، منصور هادی معاون علی عبدالله صالح مسئولیت کشور و فرماندهی نیروهای مسلح را برعهده گرفته است، اما بسیاری از مردم یمن معتقدند که وی قدرتی ندارد.

صالح یمن را در حالی ترک کرد که درگیری در این کشور به اوج خود رسیده بود. در واقع هرچند وی با هدف معالجه به عربستان سفر کرد اما بعید است که توانایی حفظ قدرت را داشته باشد.

از سوی دیگر صبح روز دوشنبه در پی خروج دیکتاتور یمن از کشور پس از درگیری دو هفته ای میان طرفدارن علی عبدالله صالح و قبیله حاشد به رهبری الاحمر که منجر به کشته شدن بیش از 200 یمنی شده بود، به نوعی آتش بس مجدد برقرار شد.

اکنون نیز انتشار هر گونه خبری درباره وضعیت روحی و جسمانی صالح و همچنین موضع گیری عربستان در برگردندان صالح به یمن و وارد کردن فشار بر وی جهت کناره گیری از قدرت، از مهم ترین اخبار و چالش هایی خواهد بود که مردم و دولت یمن در روزهای آینده با آن مواجه خواهند شد.

اگر چه رئیس جمهور یمن برای معالجه به عربستان رفته است، اما وی همچنان با وجود گذشت 33 سال از حضور در راس قدرت و با وجود جدایی مسئولان بلندپایه و سفیران دولتش، همچنان موفق شده است خود را در قدرت نگه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز