گزارشی از سستی بنیان خانواده در چین

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۳:۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۳۶
گزارشی از سستی بنیان خانواده در چین
بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی امور شهری ملی چین، این كشور در چهار ماه اول سال 2011 شاهد 465 هزار مورد طلاق بوده است.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از سایت خبرگزاری شینهوا، بر اساس آمارهای اعلام شده، آمار طلاق در چین در مقایسه با همین زمان در سال گذشته 17.1 در صد رشد داشته است. چین همچنین شاهد افزایش آمار طلاق در هفت سال اخیر بوده است. این در حالی است که این میزان از میانگین پنج هزار مورد در یك روز تجاوز كرده است.

به موجب این آمارها میزان طلاق در این كشور از اواخر دهه هفتاد قرن گذشته به ویژه در پنج سال اخیرا شدیدا افزایش یافته است. درسال گذشته آمار طلاق 7.65 درصد افزایش یافت در حالی كه آمار ازدواج در مقایسه با آمار طلاق بسیار اندك است. جالب است بدانیم میزان آمار طلاق در پكن و شانگهای از دیگر شهرهای این كشور بیشتر است.

بر اساس آمارهای اعلام شده افراد 22 تا 35سال اكثرا ازدواجشان به طلاق منجر می‌شود. افراد 36 تا 50 ساله در صورت ازدواج زندگی‌شان دوام پیدا می‌كند اما ازدواج افراد بالای 50 سال نیز به سرعت به طلاق می‌انجامد. تنها 2.3 درصد مردان بعد از طلاق پشیمان می‌شوند و تنها 15 درصد زنان بعد از طلاق دوباره ازدواج می‌كنند.

دبیر كل اتحادیه بررسی‌های خانواده و ازدواج در چین اعلام كرد:‌ باید مشاوره در خصوص ازدواج و خانواده و نجات جامعه تبدیل به یك ضرورت شود.

در این راستا یك پست جدید تحت عنوان "مشاوره ازدواج و خانواده" در پكن ایجاد شده است و این تجربه جدیدی در چین است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز