نماینده جنجالی سرانجام استعفا داد

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۱۷:۲۴:۳۵
کد خبر: ۵۷۵۵۹
نماینده جنجالی سرانجام استعفا داد
عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پس از هفته‌ها جنجال بر سر ماجرای ارسال تصاویر نیمه برهنه خود از طریق اینترنت به یک زن جوان، از سمت خویش استعفا داده است.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی وینر در پی فشارها از سوی اعضای حزب دموکرات آمریکا با حضور در یک کنفرانس خبری در نیویورک خبر استعفای خود را اعلام کرد.

او اوایل ماه جاری میلادی اذعان کرده بود که از طریق اینترنت مکالمات نامناسبی با زنان داشته و تصاویر مستهجن خود را برای آنان می‌فرستاده است.

این در حالی است که بر اساس قوانین کنگره آمریکا، هرگاه هر یک از نمایندگان به گونه‌ای رفتار کند که موجب بی‌اعتباری کنگره شود، کرسی خود را از دست خواهد داد.

وینر در کنفرانس خبری خود در این باره گفت: من امروز این‌جا هستم تا بار دیگر به خاطر اشتباه شخصی خود و ایجاد شرمندگی، پوزش بخواهم.

وی در ادامه افزود: بنابراین، امروز من استعفا خود از کنگره را اعلام می‌کنم. همکاران من ‌می‌توانند به سر کار خود بازگردند و همسایگان من نیز می‌توانند نماینده جدیدی برای خود انتخاب کنند و از همه مهم‌تر، من و همسرم می‌توانیم از آسیبی که من مسبب آن بوده‌ام رهایی یابیم.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در یک مصاحبه درباره این موضوع گفته بود: اگر من جای او بودم استعفا می‌دادم.

این در حالی است که جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید پس از کنفرانس خبری وینر گفت که باراک اوباما از رسوایی اخلاقی وینر پریشان نشده است.

گفتنی است وینر 46 ساله همسر هما عابدین، یکی از مشاوران ارشد هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا است.
نظر شما