خطرناک ترین کشورهای جهان برای زنان را بهتر بشناسید

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۲۰:۳۴:۳۴
کد خبر: ۵۷۶۱۹
خطرناک ترین کشورهای جهان برای زنان را بهتر بشناسید
طبق بررسی های انجام شده 5کشور جهان بدلیل عدم برخورداری از امنیت اجتماعی، ناآرامیهای سیاسی و فقر و مشکلات بهداشتی خطرناک‌ترین کشورها برای زنان محسوب می شوند.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، فقر، نبود امکانات بهداشتی و درمانی، دیدگاه های متحجرانه از جمله منع تحصیل زنان یا اجبار در ازدواج، تجاوز و سوء استفاده جنسی از جمله اصلی ترین مشکلاتی هستند که زنان در کشورهای مختلف با آنها دست و پنجه نرم می کنند.

طبق بررسی های انجام شده کشورهای افغانستان، کنگو، سومالی، هند و پاکستان جزو پنج کشور خطرناک برای زنان محسوب می شوند.

افغانستان

استمرار حضور گروه های تروریستی القاعده و طالبان در مناطق مختلف افغانستان این کشور را به خطرناک ترین منطقه در جهان برای زنان مبدل کرده است. حملات مداوم تروریستی که اصلی ترین قربانیان آن را زنان و کودکان تشکیل می دهد، در کنار عدم امنیت اجتماعی و منع تحصیل از جمله مشکلات جاری زنان افغان محسوب می شود.

همچنین بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی بدلیل عدم دسترسی به امکانات بهداشتی و درمانی کافی از هر 100 هزار مادر باردار حدود 1600 زن در حین زایمان جان خود را از دست می دهند که این آمار در برخی مناطق بالغ بر 6500 مورد گزارش شده است.

کنگو

درگیریهای شدید قومی_ قبیله ای، نبود امنیت و آمار بالای تجاوز و قتل زنان در کنگو تهدیدی جدی برای دختران و زنان این کشور محسوب می شود که ضعف سازمان ملل در رسیدگی به اوضاع سیاسی و اجتماعی کنگو بر دامنه وخامت اوضاع این کشور افزوده است.

سومالی

درگیری میان گروه های سیاسی مختلف، عدم دستیابی به توافق برای برگزاری انتخابات آزاد و فقر فزاینده در این کشور آفریقایی مشکلات زیادی برای زنان ایجاد کرده است. درگیریهای مدوام در این کشور سبب شده که مردم برای حفظ جان خود به اردوگاه هایی در مرز سومالی و کنیا پناه ببرند و در وضعیت بسیار اسفباری زندگی کنند.

هند

با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد نفر، کمبودهای شدیدی در حوزه بهداشت و سلامت دارد و شمار زیادی از زنان باردار و مادران این کشور در اثر سوء تغذیه جان خود را از دست می دهند. همچنین با وجود قانون ممنوعیت تعیین جنسیت جنین، طی سه دهه گذشته بالغ بر 12 میلیون جنین دختر در این کشور سقط شده اند. فقر و سنت های دست و پا گیر برای ازدواج دختران از جمله دلایلی است که باعث تمایل والدین هندی به سقط جنین دختران شده است.



پاکستان
حضور شمار زیادی از شورشیان طالبان و القاعده در خاک پاکستان، در کنار برخی درگیری های قومی و مذهبی باعث بروز حوادث تروریستی زیادی در کشور همسایه شده است و بازهم اصلی ترین قربانیان را افراد بی دفاع از حمله زنان و کودکان تشکیل می دهند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز