دولت یونان ناپلئونی رای اعتماد گرفت

۱۳۹۰/۰۴/۰۱ - ۱۵:۲۰:۵۸
کد خبر: ۵۸۶۹۵
دولت یونان ناپلئونی رای اعتماد گرفت
دولت جورج پاپاندرئو، نخست وزیر یونان، موفق شده است که با وجود اعتراض های گسترده به برنامه اقتصادی اش، از پارلمان این کشور رای اعتماد بگیرد.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از بی بی سی، برنامه دولت پاپاندرئو برای کاهش هزینه های عمومی و پرداخت بدهی های کلان یونان، اعتراض های شدیدی را در پی داشته است.

از ۳۰۰ نماینده پارلمان، ۱۵۵ نفر به دولت رای اعتماد داده اند اما ۱۴۳ نفر آنها با کابینه او مخالفت کرده و دو نماینده نیز رای ممتنع دادند.

این رای اعتماد، اولین گام به سوی یک وام ۱۲ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول است که برای یونان جنبه حیاتی دارد.

یونان برای پرداخت بدهی های خارجی خود به شدت به این وام نیاز دارد. این در حالی است که خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پیش از این هشدار داده بود یونان با "لحظه حقیقت" روبروست.

قرار است که دولت یونان روز ۲۸ ژوئن از پارلمان بخواهد که از طرح کاهش هزینه ها  به میزان ۲۸ میلیارد یورو  حمایت کند.

اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول می گویند زمانی به یونان وام مورد نظر را اعطا خواهند کرد که این کشور برنامه اقتصادی ریاضتی را تصویب کند.

تظاهرکنندگان مخالف با طرح های ریاضتی بار دیگر سه شنبه در برابر پارلمان یونان در آتن تجمع کردند.

یک تظاهرکننده به نام کالیوپه آیریس به بی بی سی گفت: "پلیس یونان با ما مثل مجرمان رفتار می کند. من زمانی شرکت خودم را داشتم و اوایل ۲۰۱۰ مجبور به بستن آن شدم. شرایط اقتصادی جلوی هر کار تازه ای را می گیرد."
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز