آمریکا بار دیگر سوریه را تهدید کرد

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۲:۴۳:۴۹
کد خبر: ۶۰۸۹۱
آمریکا بار دیگر سوریه را تهدید کرد
وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر دولت سوریه را تهدید کرده است در صورت امتناع از اصلاحات فوری، با ناآرامی‌های بیشتر مواجه خواهد شد.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از کریستین ساینس مانیتور، هیلاری کلینتون، در سفر اخیر خود به لتونی مدعی شد، نبض زمان در سوریه می‌زند و از دمشق می‌خواهد، "انتقال واقعی به دموکراسی را آغاز کند" ، وگرنه با مقاومت سازمان‌یافته فزاینده مواجه می‌شود.

در همین رابطه کلینتون در حالی سوریه را تهدید می کند که تلاش آشکار واشنگتن برای تصویب قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه دارد.

همچنین روسیه بارها اعلام کرده است از هرگونه قطعنامه احتمالی شورای امنیت علیه سوریه حمایت نخواهد کرد چرا که به گفته این کشور سوری‌ها باید اختلافات خود را بدون هرگونه دخالت خارجی حل‌وفصل کنند.

برخی از تحلیل‌گران درباره نیت دموکراسی‌خواهانه کلینتون در سوریه ابراز تردید کرده و می‌گویند، این موضوع بخشی از تلاش‌های امریکا برای اعمال هژمونی خود در سوریه به شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش، بصام عبدالله، تحلیل‌گر مسائل سیاسی می‌گوید: " فکر می‌کنم امریکا نوعی امتیاز سیاسی از سوریه می‌خواهد. آن‌ها مشتاق اصلاحات داخلی در سوریه نیستند، زیرا امریکا خواهان جدایی بین ایران، حزب الله و سوریه است ، چرا که این موضوع از لحاظ راهبردی برای امریکا و اسرائیل بسیار حائز اهمیت است."
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز