موافقت اتحادیه اروپا با پرداخت وام به یونان

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۳:۰۵:۱۹
کد خبر: ۶۰۹۰۴
موافقت اتحادیه اروپا با پرداخت وام به یونان
وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا پس از تصویب بودجه ریاضتی از سوی پارلمان یونان، با پرداخت وام 12 میلیارد یورویی به این کشور موافقت کرده‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از آریش تایمز، وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا با پرداخت وام اضطراری به یونان موافقت کردند که بر این اساس، یونان در قالب پنجمین بخش از کمک‌های 110 میلیارد یورویی بین‌المللی به این کشور، 3.3 میلیارد یورو از صندوق بین‌المللی پول و 8.7 میلیارد یورو نیز از اتحادیه اروپا جمعا به مبلغ 12 میلیارد یورو وام دریافت خواهد کرد.

با وجود ادامه مخالفت‌های مردمی و نیز تظاهرات‌ خشونت‌آمیز خیابانی در یونان، پارلمان این کشور لایحه ریاضت اقتصادی را به تصویب رساند.

بر اساس این طرح دولت یونان با کاهش هزینه‌ها، افزایش مالیات‌ها و واگذاری بخشی از اموال دولتی به بخش خصوصی به ارزش 50 میلیون یورو باید 28.4 میلیارد دلار در بودجه خود صرفه‌جویی کند.

بحث‌های پارلمان یونان بر سر تصویب طرح ریاضتی با اعتصابات سراسری و تظاهرات خشونت‌آمیز همراه بود که ایوانگلس ونیزلس، وزیر اقتصاد یونان گفت این کمک‌ها به "اعتبار بین‌المللی کشور قدرت می‌بخشد."

دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند، وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا باردیگر درباره اعطای وام کمکی دوم به یونان در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک با یکدیگر بحث و گفت‌وگو خواهند کرد و ممکن است تصمیم‌گیری نهایی به ماه سپتامبر موکول شود.

نظر شما