حمله مک کین به سیاست های اوباما

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۳:۲۷:۱۲
کد خبر: ۶۰۹۱۹
حمله مک کین به سیاست های اوباما
سناتور جمهوریخواه، جان مک کین گفته است جدول زمانی باراک اوباما برای خروج تدریجی از افغانستان خطراتی 'غیرضروری' ایجاد می کند و پیشرفتهای یکسال گذشته را از بین می برد.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از بی بی سی، مک کین که همراه با سناتور لیندزی گراهام و سناتور جو لیبرمن از افغانستان دیدار می کردند، هشدار دادند که طرح اوباما به ارتش آمریکا این امکان را نخواهد داد که بتواند ضربه ای نهایی به طالبان بخصوص در مناطق شرقی افغانستان وارد کند.

ژنرال جان الن، فرمانده نیروهای آمریکایی که قرار است برنامه خروج تدریجی را اجرا کند نیز ابراز نگرانی کرده که این طرح بیش از آنچه تصور می شد فشرده است.

وی گفت بیرون آوردن موفقیت آمیز ارتش نیاز به پیشرفت در زمینه های مختلف از جمله کمک های بیشتر متحدان آمریکا و نیز کاهش فساد در افغانستان دارد.

پیش تر دریاسالار مایک مولن، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، گفت زمان بندی خروج نیروهای کشورش از افغانستان سریع تر از برنامه ای است که در ابتدا مورد نظر وی بوده و می تواند خطراتی در پی داشته باشد.

هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان هستند.

بر اساس تصمیم اوباما، ۱۰ هزار نیروی نظامی ایالات متحده تا پایان سال جاری میلادی و ۲۳ هزار نیروی دیگر تا آخر سپتامبر سال ۲۰۱۲ افغانستان را ترک خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز