خوشحالی هند از قطع کمک مالی آمریکا به پاکستان

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۴:۰۵:۰۷
کد خبر: ۶۲۶۲۳
خوشحالی هند از قطع کمک مالی آمریکا به پاکستان
هند از تصمیم آمریکا از قطع کمک‌های نظامی این کشور به پاکستان استقبال کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از بی بی سی، وزیر خارجه هند در سخنان خود در این رابطه اعلام کرد: این کمک‌ها باعث بر هم خوردن توازن منطقه به هم می خورد.

این درحالیست که ژنرال اطهر عباس، سخنگوی ارتش پاکستان پیشتر در واکنش به اقدام آمریکا گفت: "قطع این کمک‌ها توانایی کشورش برای مبارزه با تروریسم را تضعیف نخواهد کرد."

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا روز یکشنبه تایید کرد که در حدود یک سوم از کمک های سالانه این کشور به پاکستان، به ارزش هشتصد میلیون دلار را به حالت تعلیق درخواهد آورد.

پیشتر نیز نیویورک تایمز در گزارشی نوشته بود که واشنگتن قطع این کمک‌ها را به دلیل تنبیه پاکستان برای اخراج مربیان آموزشی آمریکا از این کشور و همچنین در فشار گذاشتن پاکستان برای مقابله موثرتر با شورشیان انجام داده است.

بیل دیلی رئیس دفتر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز یکشنبه در این باره گفت:" هرچند پاکستان یکی از مهم ترین هم پیمانان ما در جنگ علیه تروریسم است، اما به دلیل اقداماتی که اخیرا پاکستان انجام داده، تصمیم گرفتیم که بعضی از این کمک‌ها را متوقف کنیم."

در ادامه تیرگی روابط بین پاکستان و آمریکا، دریاسالار مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، هفته گذشته گفته بود که دولت پاکستان دستور کشتن سلیم شهزاد خبرنگار پاکستانی را در ماه می داده بود.

این در حالی است که وزیر اطلاعات پاکستان سخنان مولن را " بسیار غیر مسئولانه و تاسف آور" خواند.

گفتنی است روابط آمریکا- پاکستان بویژه از زمان حمله آمریکا به محل زندگی اسامه بن لادن رو به تیرگی گرایید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز