۲۵ کشته در حملات هوایی آمریکا به پاکستان

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۸:۲۷:۰۷
کد خبر: ۶۲۸۰۴
۲۵ کشته در حملات هوایی آمریکا به پاکستان
در تازه‌ترین حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به منطقه قبیله‌نشین شمال غربی پاکستان، دست‌کم 25 نفر کشته و چهار تن دیگر مجروح شده‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از منابع محلی پاکستان، یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی 4 فروند موشک به ناحیه برمال منطقه قبیله‌نشین وزیرستان جنوبی شلیک کرد که در پی این حمله دست‎کم 7 غیرنظامی کشته و 4 تن دیگر مجروح شدند.

در دیگر حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی که در منطقه قبیله‌نشین وزیرستان شمالی رخ داد، دست‌کم 18 غیرنظامی پاکستانی کشته شدند.

این حملات یک روز پس از آن انجام شد که حمله مرگ‌بار یک هواپیمای بدون سرنشین در نزدیکی منطقه وزیرستان جنوبی دست‌کم 25 کشته بر جا گذاشت.

آمریکا از سال 2008 با هواپیماهای بدون سرنشین نواحی قبیله‌نشین پاکستان را هدف حملات خود قرار می‌دهد، اما این حملات طی ماه‌های گذشته تا کنون افزایش چشم‌گیری داشته است.

لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا، روز شنبه اعلام کرد، حملات هواپیماهای بدون سرنشین در راستای تلاش‌هایی که وی آن‎ها را کشتن رهبران القاعده نامیده ، در کشورهای پاکستان، یمن و سومالی ادامه خواهد یافت. وی همچنین ادعا کرد، تنها 10 تا 20 رهبر القاعده باقی مانده‌اند و آمریکا قصد کشتن آن‌ها را دارد.

حملات هوایی آمریکا که از زمان ریاست جمهوری جرج بوش آغاز شد، در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما شدت گرفت. واشنگتن ادعا می‌کند این حملات شبه نظامیان را هدف قرار می‌دهد، اما بیشتر این حملات به تلفات غیرنظامیان منجر می‌شوند.

این در حالی است که تلفات غیرنظامیان در پاکستان بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین موجب تیرگی روابط اسلام‌آباد و واشنگتن شده است.

انتقادات مکرر دولت پاکستان منجر به تعلیق کمک‌های نظامی آمریکا به مهم‌ترین هم‌پیمان واشنگتن در منطقه جنوب آسیا شده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز