پاکستان اقدام آمریکا را تلافی می کند

تهدید اسلام آباد به خروج از مناطق قبیله‌نشین مرزی

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۲:۲۷:۵۴
کد خبر: ۶۲۸۹۰
تهدید اسلام آباد به خروج از مناطق قبیله‌نشین مرزی
پس از آن‌که آمریکا اعلام کرد بخشی از کمک‌های نظامی خود را به پاکستان معلق می کند، پاکستان تهدید کرد نیروهای خود را از مناطق قبیله‌نشین در مرز افغانستان عقب خواهد کشید.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، احمد مختار وزیر دفاع پاکستان در گفت‌وگو با شبکه خبری اکسپرس اعلام کرد: من فکر می‌کنم گام بعدی این است که دولت پاکستان یا نیروهای نظامی، سربازان خود را از مناطق مرزی عقب بکشند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ادامه‌ استقرار نیروهای ارتش پاکستان در مناطق قبیله‌نشین، از نظر مالی ممکن نیست.

مختار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر آمریکا کمک‌نظامی خود را آزاد نکند، پاکستان نخست باید ۱۱۰۰ پست مرزی خود با کشور همسایه افغانستان را تعطیل کند. افزون بر آن، خروج نیروهای پاکستان از مناطق تحت نفوذ طالبان نیز محتمل است.

روزنامه‌ آمریکایی واشنگتن پست، روز یکشنبه از قول محافل دولتی آمریکا گزارش داد که ایالات متحده قصد دارد ۸۰۰ میلیون دلار، یعنی یک سوم کمک نظامی سالانه‌ی خود به پاکستان را معلق کند تا اسلام‌آباد را به همکاری بیشتر در مبارزه علیه تروریسم برانگیزد.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه‌ آمریکا نیز روز دوشنبه گفت که آمریکا با راکد گذاشتن بخشی از کمک نظامی خود به پاکستان، می‌خواهد اسلام‌آباد را وادارد تا با شدت بیشتری علیه شب نظامیان مقابله کند.

بخش اعظم کمک نظامی آمریکا به پاکستان، برای استقرار نیروهای نظامی این کشور در مناطق مرزی قبیله‌نشین با افغانستان در شمال غربی پاکستان در نظر گرفته شده است. مختار این رقم را ۳۰۰ میلیون دلار ذکر کرده است.

گفتنی است واشنگتن منطقه‌ی نیمه خودمختار قبیله‌نشین پاکستان را خطرناک‌ترین منطقه در جهان و مهم‌ترین منطقه‌برای عقب‌نشینی نیروهای شبکه‌ی ترور القاعده می‌داند. به گزارش رسانه‌ها، ارتش پاکستان بیش از ۱۴۰ هزار سرباز و نیروی شبه‌نظامی در این منطقه مستقر کرده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز