افشای نقش سازمان اطلاعاتی افغانستان در ترور احمد کرزی

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۳:۲۰:۳۱
کد خبر: ۶۲۹۲۷
افشای نقش سازمان اطلاعاتی افغانستان در ترور احمد کرزی
احتمال دخالت سرویس اطلاعاتی افغانستان در ترور برادر ناتنی حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان وجود دارد.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از منابع رسانه ای افغان، بر خلاف تصور عموم حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان بارها در محافل خصوصی از برادرش انتقاد کرده بود و همین موضوع موجب بروز اختلافات جدی میان وی و احمد ولی کرزی شده بود.

بر اساس این گزارش، رهبران محلی بارها در گزارش های خود به سازمان اطلاعاتی پاکستان گزارش مربوط به ارتباطات خاص برادر رئیس جمهور و دخالت های گسترده وی در همه امور قندهار را ارائه داده بودند. سازمان اطلاعات پاکستان هم در نهایت خواستار برخورد جدی کرزی با برادرش شده بود که بارها با مخالفت جدی کرزی روبرو شده بود.

این گزارش در ادامه می افزاید: همین امر باعث شد این تحلیل در میان کارشناسان سازمان اطلاعاتی افغانستان به وجود آید که برای محو احمد ولی کرزی بهترین گزینه حذف فیزیکی وی است.

اکنون نیز تلاش می شود طالبان عامل این ترور معرفی کنند تا در سایه آن نقش اختلافات قبیله ای و نیز اختلافات میان احمد ولی کرزی و برخی سردسته های باندهای موادمخدر برجسته نشود.

گفتنی است بسیاری از ترورهای انجام شده در جنوب و شرق افغانستان که ادعا می شود کار طالبان بوده است، ناشی از اختلاف های قبیله ای هستند و تقسیم محدوده های تولید و تجارت مواد مخدر در این اختلاف ها نقش اساسی دارد. بیشتر رهبران قبایل در جنوب و شرق افغانستان بصورت گسترده در تولید و تجارت مواد مخدر دست دارند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز