تایید و تکذیب‌های آمریکایی‌ها درباره حمله صهیونیست‌ها به ایران

۱۳۹۰/۰۴/۲۹ - ۱۴:۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۴۴۱۹
تایید و تکذیب‌های آمریکایی‌ها درباره حمله صهیونیست‌ها به ایران
پس از سخنان یک مامور سابق سیا درباره حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای ایران, سخنگوی سابق وزارت امور خارجه آمریکا احتمال هر گونه حمله این رژیم به ایران را رد کرد.
به گزارش سرویس سیاسی برنا, به نوشته روزنامه واشنگتن تایمز, پی جی کراولی در مطلبی در توئیتر نوشت: ادعای حمله اسرائیل به ایران در آینده نزدیک موثق نیست چراکه هزینه های استراتژیک این اقدام فراتر از دورنمای موفقیت آن است. 

وی در ادامه افزود: بهار عربی نیز به اندازه کافی محاسبات استراتژیک اسرائیل را پیچیده کرده است به همین علت آنها خویشتن داری نشان خواهند داد.

پیش از این, یك افسر سابق سازمان سیا پیش‌بینی كرد كه احتمالا رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر و تا پیش از آغاز پاییز به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله خواهد كرد.

رابرت بایر, افسر سابق سیا، نویسنده و تحلیل‌گر مسایل بین‌المللی درمصاحبه رادیویی در لوس آنجلس گفت كه احتمالا تل‌آویو قبل از مطرح شدن موضوع به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل در اجلاس سالانه مجمع عمومی به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله كند.

بایر بدون اشاره به منبع ادعای خود فقط به ذكر این نكته بسنده كرد كه اكثر منابع اطلاعاتی اسراییل كه وی با آنها در تماس است می‌گویند كه بنیامین نتانیاهو, نخست‌وزیر اسراییل و ایهود باراك, وزیر دفاع این رژیم كمربند‌های خود را برای حمله ایران سفت كرده‌اند.

بر اساس این گزارش، مئیر داگان, رییس سابق دستگاه اطلاعاتی اسراییل (موساد) نیز دو ماه پیش با هشدار نسبت به حمله اسراییل به تاسیسات هسته‌ای ایران و احمقانه خواندن این كار درباره پیامدهای جنگ اسراییل و ایران گفته بود:‌ "‌ حمله اسراییل به ایران به یك جنگ تبدیل خواهد شد. جنگ با ایران از آن جمله چیزهایی است كه ما می‌دانیم چگونه آغاز می‌شود اما از چگونگی پایان آن اطلاعی نداریم. ایران این توانایی را دارد كه در یك بازه زمانی چند ماهه به طور مداوم اسراییل را زیر حملات موشكی قرار دهد و حزب الله هم می‌تواند اسراییل را با ده‌ها هزار موشك كوتاه برد و صدها موشك دور برد مورد هدف قرار دهد".

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز