پوتین: باید با سلطه‌ دلار مقابله شود

۱۳۹۰/۰۵/۱۲ - ۰۸:۵۰:۰۴
کد خبر: ۶۷۷۷۷
پوتین: باید با سلطه‌ دلار مقابله شود
نخست وزیر روسیه در سخنانی ضمن انتقاد از سیاست های اقتصادی آمریکا گفت که ایالات متحده بخشی از بار مشکلاتش را روی دوش اقتصاد جهانی می گذارد.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود در مسکو گفت: ایالات متحده کشوری است که دخل و خرج‌اش با هم نمی‌خواند و لقمه‌های بزرگ‌تر از دهانش برمی‌دارد و همین موضوع آسیب‌های جدی به اقتصاد جهانی وارد کرده است.

وی در ادامه افزود: از مدت‌ها پیش قابل پیش‌بینی بود که سلطه دلار در دراز مدت تهدیدی جدی برای بازارهای اقتصادی جهان محسوب می‌شود.

به اعتقاد او ایالات متحده برای تامین نیازهای خود، بخشی از فشار و مشکلاتش را روی اقتصاد جهانی بار می‌کند و همین مساله ریشه بسیاری از بحران‌های اقتصادی موجود در جهان است.

پوتین که در دیدار با گروهی از جوانان کرملین در کمپی تابستانی در شمال مسکو سخن می گفت، در ادامه تصریح کرد: آمریکا پارازیتی روی اقتصاد جهانی است. نباید وضعیت به‌گونه‌ای باشد که هر بحرانی در آمریکا، همه دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.

گفتنی است بحران بودجه و افزایش سقف بدهی‌های دولت آمریکا در هفته‌های اخیر، زمینه را برای اعتراض بسیاری که نگران چشم‌انداز اقتصاد جهانی هستند، فراهم کرده است. اگرچه شب گذشته رئیس‌جمهور باراک اوباما اعلام کرد که سرانجام رهبران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در دقایق پایانی به توافق رسیده‌اند و از بن‌بست اقتصادی دولت فدرال جلوگیری کرده‌اند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز