احتمال پذیرش پیشنهاد صلح اوباما از سوی نتانیاهو

۱۳۹۰/۰۵/۱۲ - ۱۵:۳۶:۴۶
کد خبر: ۶۸۰۱۰
احتمال پذیرش پیشنهاد صلح اوباما از سوی نتانیاهو
به نظر می رسد نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مقاومت در برابر پیشنهادهای صلح باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دست برداشته است.
به گزارش سرویس بین الملل برنا، این موضوع را یکی از نمایندگان کنیست رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان اعلام کرد.

این در حالی است که این مسئله یک ماه پیش از ارائه‌ درخواست فلسطین به سازمان ملل برای پذیرفته شدن این کشور به عنوان کشوری مستقل مطرح می شود.

بر اساس این گزارش، این نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اسرائیل آماده‌ مذاکره بر پایه مرزهای پیش از جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ و مبادله‌ زمین مطابق با آن است.

وی افزود: اسرائیل به‌طور تنگاتنگ با ایالات متحده‌ آمریکا همکاری می‌کند تا از سرگیری مذاکرات صلح را ممکن سازد.

این در شرایطی است که رژیم صهیونیستی هنوز درباره این اظهارنظر نماینده‌ خود رسما موضع نگرفته است.

نبیل شعط، مشاور محمود عباس اظهارات این مقام صهیونیست را بی‌اهمیت خواند و گفت، نتانیاهو چیزی برای عرضه کردن ندارد.

هنگامی که اوباما در سخنرانی ۲۲ مه خود در واشنگتن، مرزهای سال ۱۹۶۷ و مبادله زمین را مبنای گفت‌وگوهای صلح خواند، با مخالفت قاطع نتانیاهو روبرو شد.

اکنون نماینده‌ صهیونیست که نمی‌خواهد نامش فاش شود اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی ضوابطی برای مسائل مرزی را مشابه آن چیزی که در سخنرانی اوباما وجود داشت رد نمی‌کند. وی همزمان تاکید کرد که طبعا هدف این مذاکرات باید تشکیل دو دولت مستقل، یعنی یک دولت یهودی و یک دولت فلسطینی در کنار یکدیگر باشد.

نماینده‌ی رژیم صهیونیستی در پایان گفت: اسرائیل آماده است شروط دشواری را برای مذاکرات بپذیرد. در واقع دولت اسرائیل بر این نظر است که اگر از سرگیری مذاکرات موفق باشد، فلسطین از تصمیم خود برای به رسمیت شناخته شدن یکجانبه‌ کشور خود در سازمان ملل دست برخواهد داشت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز