آشفتگی بازارهای مالی اروپا همچنان ادامه دارد

۱۳۹۰/۰۵/۱۷ - ۲۲:۳۸:۵۷
کد خبر: ۶۹۳۰۶
آشفتگی بازارهای مالی اروپا همچنان ادامه دارد
بازارهای سهام در اروپا پس از بهبود اولیه‌ای که در پی تصمیم بانک مرکزی اروپا برای خرید اوراق قرضه دولتی حاصل شده بود، اکنون بار دیگر با افت مواجه شده است.

به گزارش برنا به نقل از بی بی سی، بازارهای سهام در اروپا پس از بهبود اولیه‌ای که در پی تصمیم بانک مرکزی اروپا برای خرید اوراق قرضه دولتی حاصل شده بود، اکنون بار دیگر با افت مواجه شده است.

وضعیت بازارهای بورس در اسپانیا و ایتالیا در معاملات اولیه روز دوشنبه (هشتم اوت) اندکی بهبود یافت، اما کمی پیش از ظهر بار دیگر ارزش سهام این بازارها با افت روبرو شد.


در همین حال شاخص‌ها در دیگر بازارهای اصلی بورس اروپا هم روند نزولی داشته است.

آشفتگی در وضعیت بازارهای بورس در اروپا طی هفته گذشته موجب شد بانک مرکزی اروپا ضمن ابراز نگرانی نسبت به گسترش بحران بدهی‌های دولتی، برای بهبود شرایط دست به کار شود.

در همین حال پیش از آغاز کار بازار بورس نیویورک، ارزش دلار در مقابل دیگر ارزهای عمده جهان از جمله ین، یورو، و فرانک سوییس افت داشته است.

توقع می‌رود کارگزاران بورس نیویورک به تصمیم روز جمعه یکی از موسسات سنجش اعتبار، که اعتبار مالی دولت آمریکا را کمتر از گذشته ارزیابی کرده است، واکنش نشان دهند.

سرمایه گذاران در بازارهای سهام کمتر از گذشته برای خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا از خود علاقه نشان داده‌اند، و ظاهرا دلیل آن بهبود نسبی وضعیت سهام در ساعات اولیه امروز بوده است.

ارزش شاخص‌های بازارهای سهام در لندن، پاریس و فرانکفورت امروز بار دیگر کاهش یافت.

پیش از این، ارزش سهام در بازارهای آسیایی هم در واکنش به کاهش اعتبار مالی دولت آمریکا توسط موسسه اعتبار سنجی "استاندارد اند پور" با افت همراه بود.

شاخص های بورس در ژاپن، هنگ کنگ و کره جنوبی هم سیر نزولی داشته است.

تحلیلگران و کارشناسان بازارهای مالی هشدار داده‌اند که با وجود وعده‌های گروه هفت (هفت کشور صنعتی جهان) و بانک مرکزی اروپا برای بازگرداندن ثبات به بازار، آشفتگی بازارها در هفته های آتی ادامه خواهد یافت.

دیروز یکشنبه، بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که جهت خرید اوراق قرضه دولتی برخی از کشورهای حوزه یورو اقدام خواهد کرد، تا به این ترتیب اعتماد نسبت به توانایی اقتصادهای بزرگ اروپایی برای بازپرداخت به موقع بدهی هایشان به تدریج ایجاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز