وزیر امور خارجه آغازگر دومین روز اجلاس بین المللی بیداری اسلامی

۱۳۹۰/۰۶/۲۷ - ۱۴:۰۵:۴۳
کد خبر: ۷۷۱۴۹
وزیر امور خارجه آغازگر دومین روز اجلاس بین المللی بیداری اسلامی
وزیر امور خارجه سخنران آغازین دومین روز اجلاس بین المللی بیداری اسلامی در محل سالن همایش‌های صدا و سیما بود.

به گزارش برنا، امروز یکشنبه 27 شهریور ماه، پس از علی اکبر صالحی طبق برنامه اعلام شده، «سید عمارحكیم» رییس مجلس اعلای عراق، «موسی ابومرزوق» نماینده حماس، «غوغه» از لیبی، «احمد جبرییل» از فلسطین، «عبدالهادی آونگ» از مالزی و «مصطفی كامالاك» از تركیه به سخنرانی با موضوع اجلاس می پردازند.

در ادامه و در نوبت بعد از ظهر کمیسیون هایی تشکیل می شود كه ریاست یکی از این کمیسیون ها با «رمضان عبدالله» دبیركل جنبش جهاد اسلامی فلسطین است و «یحیی الدیلمی» از یمن، «هادی العامری» وزیر امور حمل‌و‌نقل عراق، « سودابه ابراهیم لی» از جمهوری آذربایجان، «ملانیك محمد» از افغانستان، « شیخ حسین معتوق» از كویت، «قاضی حسین احمد» از پاكستان، «منیرشفیق» از فلسطین و «مصطفی عثمان» از سودان در این کمیسیون به بحث و تبادل نظر می پردازند.

همچنین در کمیسیون دیگر امروز نیز «شیخ حسن سلطان» نماینده مستعفی پارلمان بحرین، «فهمی هویدی» فرهیخته مصری، «مها الدوری» از عراق، «شیخ ابوجره سلطانی» از الجزایر، «علی ناصر محمد» از یمن، «حجت الاسلام قمی» معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری سخنرانی می كنند. 

سپس گزارش كمیسیون های این اجلاس ارایه می شود و «علی اکبر ولایتی» دبیر اجلاس جمع بندی و با قرائت بیانیه پایانی دستاورد های این اجلاس دوروزه را بر می شمرد.

بنابر این گزارش مراسم اختتامیه با سخنرانی «محمود احمدی‌نژاد» رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود. 

شایان ذکر است اجلاس بین المللی بیداری اسلامی، صبح روز گذشته با سخنرانی رهبر معظم انقلاب آغاز به كار كرد.

نظر شما