نیویورک تایمز نوشت

استاکس نت محصول مشترک آمریکا ورژیم صهیونیستی بود

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۲:۲۲:۰۰
کد خبر: ۷۹۸۰
استاکس نت محصول مشترک آمریکا ورژیم صهیونیستی بود
نیویورک تایمز نوشت:کرم رایانه‌ای استاکس نت پروژه مشترک آمریکا و اسراییل برای از کار انداختن برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران بود.

به گزارش سرویس سیاسی برنا،نیویورک تایمز  در گزارشی نوشت: اسراییل استاکس‌نت را در مرکز اتمی دیمونا در سرزمین‌های اشغالی و بر روی سانتریفیوژهای مشابهی که ایران از آنها در تاسیسات نطنز استفاده می‌کند،آزمایش کرده بود.


این نشریه آمریکایی در ادامه آورده است: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در پروژه هدف قرار دادن برنامه غنی‌سازی ایران، با بررسی یک سیستم کنترل صنعتی ساخت شرکت آلمانی زیمنس به ضعف‌های آن سیستم پی برده‌ و بر همین اساس برنامه آسیب زدن بر سیستم تاسیسات اتمی ایران را طراحی کرده بودند. کارشناسان زیمنس پیش از این تایید کرده بودند که استاکس نت یکی از سیستم‌های کنترل صنعتی این شرکت را هدف قرار داده بود.

 اعتراف این روزنامه به آمریکایی – اسرائیلی بودن این ویروس رایانه‌ای تایید گفته‌های بسیاری از کارشناسان عرصه نرم افزاری است که در پشت این نرم‌افزار  بدون شک نهادهای دولتی و سازمان‌های تروریستی سایبری قدرتمندی حضور دارند.


ادعای ایجاد اختلال در سانتریفیوژهای تاسیسات نطنز در حالی در این نشریه مطرح شده است که مقامات ایرانی همواره تاکید کرده‌اند هیچ خللی در کار این تاسیسات به وجود نیامده و گزارش سازمان بین‌المللی انرژی هسته‌ای نیز نشان دهنده اختلال در سیستم‌های غنی‌سازی ایران نیست.








نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز