کارشناس مسایل بین‌الملل:

خشم غربی‌ها از شفافیت ایران مانع استقبال آنها از تور هسته‌ای شده است

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۱:۳۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۱۳
خشم غربی‌ها از شفافیت ایران مانع استقبال آنها از تور هسته‌ای شده است
یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: کشورهای غربی برای اینکه وضعیت پرونده هسته‌ای ایران را همواره در حالت ابهام قرار دهند، حاضر نشدند از تاسیسات هسته‌ای دیدن کنند.

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسایل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در رابطه با تور هسته‌ای بازدید از تاسیسات اتمی اراک و نطنز گفت: در واقع بازدید نمایندگان به ویژه نمایندگان جنبش عدم تعهد، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب، در چارچوب تلاش جمهوری اسلامی ایران برای شفاف‌سازی موضوع فعالیت‌های هسته‌ای خود قابل ارزیابی است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های اخیر تمام تاسیسات هسته‌ای خود را بر روی بازرسان آژانس و حتی خبرنگاران خارجی باز کرده و بارها شخصیت‌های مختلف جهانی و اصحاب رسانه از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند که این حرکت همه کشورهای غربی و آمریکا را در انزوا قرار داد و به همین دلیل با واکنش خشم آلود آمریکا و اتحادیه اروپا مواجه شد.

هانی زاده خاطرنشان کرد: این تور هسته ای می‌تواند در راستای سیاست جمهوری اسلامی ایران برای پرهیز از پنهان‌کاری ارزیابی شود و می توان گفت که عدم استقبال کشورهای غربی نشانه خشم این کشورها از سیاست شفاف سازی جمهوری اسلامی ایران است.

این کارشناس مسایل بین‌الملل خاطر نشان کرد: ایران صریحا از اتحادیه اروپا برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای دعوت کرده ولی از آنجایی که اتحادیه اروپا دنباله رو سیاست‌های آمریکاست، مخالفت کرد و برای این کار باید به افکار عمومی جهان پاسخگو باشد. کشورهای غربی برای اینکه وضعیت پرونده هسته‌ای ایران را همواره در حالت ابهام قرار دهند، حاضر نشدند از تاسیسات هسته ای دیدن کنند.

نظر شما