رییس سابق سازمان هوافضای رژیم صهیونیستی تاکید کرد

هیچ گونه درگیری با ایران در ۱۰ سال آینده وجود ندارد

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۹:۲۰:۰۰
کد خبر: ۸۳۰۵
هیچ گونه درگیری با ایران در ۱۰ سال آینده وجود ندارد
یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی گفت که تا یک دهه دیگر هیچ درگیری نظامی با ایران وجود نخواهد داشت.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، به نقل از سایت "ایران هسته ای"، بنابر یکی از اسناد منتشر شده ویکی لیکس، اسحاق بن یسرائیل، رییس پیشین سازمان هوافضای اسراییل در یک سخنرانی گفته است که اسراییل تا 10 سال آینده با ایران درگیر نخواهد شد. وی این موضوع را در یک سخنرانی در دانشگاه عسقلان در شمال اسراییل بیان کرده است. بن یسراییل اکنون دیگر رییس سازمان هوافضای اسراییل نیست و یئیر شامیر جای او را گرفته است.

بن یسرائیل در بخش دیگری از سخنان خود گفته است که اگر جنگی با ایران در بگیرد در اثر موشک باران ایران چیزی حدود 300 هزار نفر در سرزمین های اشغالی کشته خواهند شد. این آخرین نمونه از اظهارات مقام های نظامی رژیم صهیونیستی است که در مخالفت با جنگ ایران منتشر می شود.

آلوف بن، تحلیلگر ارشد امور امنیت ملی در مقاله ای که روز چهارشنبه گذشته توسط هاآرتص منتشر شد، نوشته است که همه مقام های امنیتی و نظامی سابق و فعلی اسراییل عقیده دارند درگیری با ایران به صلاح این رژیم نیست.

بن در این مطلب نوشته است: در طرف میانه روها روسای شاخه های نظامی و اطلاعاتی قرار دارند مانند گابی اشکنازی، رئیس ستاد ارتش، مئیر داگان، رئیس موساد، عاموس یادلین، رئیس اطلاعات ارتش و یووال دیسکین، رئیس شین بت.

همه این افراد معتقد هستند تهدید ایران جدی است ولی حمله نظامی راه مناسبی برای مقابله با این تهدید نیست و آغاز کردن جنگ تنها موجب بوجود آمدن فاجعه برای اسرائیل می شود. جبهه داخلی آسیب می بیند، افراد زیادی کشته می شوند، اقتصاد فلج خواهد شد و ایران برای بازسازی تاسیسات هسته ای ویران شده خود مشروعیت می یابد و به سرعت به طرف دستیابی به سلاح هسته ای حرکت می کند.

بن ادامه داد: دولت آمریکا در طرف میانه روها قرار دارد. از زمانی که باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا قدرت را بدست گرفت، وی این سوء ظن را داشت که نتانیاهو با حمله به ایران غافلگیرش می کند. بنابراین اوباما به شدت تلاش می کند نتانیاهو را کاملا زیر نظر داشته باشد.

مقاله بن با این نتیجه گیری به پایان می رسد: سال 2010 بدون وقوع جنگ با ایران به پایان رسید. در زمستان نیز جنگی روی نمی دهد چون ابرها برای عملیات نیروی هوایی اسرائیل محدودیت ایجاد می کنند. در عین حال در سال 2011 یک کشمکش بروز خواهد کرد. تامیر پاردو رئیس جدید موساد خواستار درگیری هر چه کمتر است. اگر چه موضع وی درباره چنین موضوعاتی بیشتر در حد مشاوره در نظر گرفته می شود. یادلین در حال کار روی یک کتاب است و اشکنازی نیز ماه اینده بازنشسته می شود و هنوز یک کلمه نیز به صورت عمومی درباره ایران نگفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز