رییس قوه قضاییه

توان نیروهای اطلاعاتی در دستگیری عوامل ترور دانشمندان قابل تقدیر است

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۹:۵۷:۰۰
کد خبر: ۸۳۱۳
توان نیروهای اطلاعاتی در دستگیری عوامل ترور دانشمندان قابل تقدیر است
رییس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی از تلاشهای نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور بخاطر شناسایی و دستگیری عوامل ترور شهید علی محمدی تقدیر نمود.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی با بیان ماهیت تجاوزگری و ترور و ایجاد رعب و وحشت رژیم اشغالگر قدس در کشورهای اسلامی اظهار داشت: در عین حالی‌که ترور افراد، بویژه دانشمندان برجسته علمی یک اقدام ضد انسانی و ضد جامعه بشری می‌باشد و نشان از درماندگی و ذلت مرتکبین آن است ولی، شناسایی و دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای ایران حکایت از توانایی و صلابت سربازان گمنام امام زمان(عج) دارد که قابل تقدیر و تشکر است.

رییس قوه قضاییه: با اشاره به فتنه‌های پس از انتخابات و استفاده از ابزار ترور در جهت ناامید کردن ملت همیشه درصحنه کشورمان؛ این اقدامات را موجب رسوایی کشورهای غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی دانست و افزود ترور افراد در کشور ما سابقه‌ای طولانی دارد و همواره این قبیل ترورها موجب آگاهی بیشتر مردم در شناسایی دشمن مشترک ملل اسلامی است و ترور افراد هرگز نمی‌تواند در عزم راسخ ملتها خللی ایجاد نماید.

آیت الله آملی لاریجانی کشورهای غربی خصوصاً آمریکا را گرفتار پارادوکسی دانست که امروزه در آن درافتاده‌اند وی اظهار داشت: کشورهای مدعی حقوق بشر با سوءاستفاده از این ابزار و شعار مبارزه با تروریسم و سلاح‌های کشتارجمعی به عراق و افغانستان حمله می‌کنند و از سوی دیگر از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی که در طول سالیان متمادی به کشتار مسلمانان، آزادی‌خواهان و زنان و کودکان اقدام می کند مورد حمایت‌های همه جانبه خود قرار می‌دهند. و این در حالی است که وجدان‌های بیدار و حق‌طلب جوامع انسانی هرگز این رفتار دوگانه و ناسازگار را فراموش نخواهد کرد.

رییس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اقدام موثر مسئولان انرژی هسته‌ای کشور در بازدید اخیر سفیران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از تاسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان گفت: این برنامه مهر تایید دیگری است بر صلح‌آمیز بودن اقدامات و تلاشهای دانشمندان هسته‌ای ایران اسلامی که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته‌است.

آیت الله آملی‌لاریجانی با توصیه به کشورهای گروه 1 + 5 به اجتناب از زیاده‌خواهی در برابر نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: امیدواریم کشورهای غربی از راه تعامل سازنده با کشورمان از زیاده‌خواهی اجتناب کنند و در ارتباطات بین المللی راهی معقول در پیش گیرند.

ایشان سیاست‌های جمهوری اسلامی در موضوع انرژی هسته‌ای را سیاستی مبتنی بر نظر مقام معظم رهبری دانسته و افزود: سیاست کشور و مسئولان‌عالی نظام در این موضوع همان سیاست مقام معظم رهبری است که از پشتوانه قوی مردمی نیز برخوردار می‌باشد و ملت ما در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کرده که هرگز از حقوق مسلم خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

رییس قوه قضاییه با انتقاد از سیاستهای دوگانه غرب در برابر دستاوردهای کشورمان در زمینه انرژی هسته‌ای افزود: تحمیل تحریم‌های متعدد بر ملت ما هرگز نتوانسته خللی در عزم راسخ ملت ایجاد نماید و به فرموده مقام معظم رهبری مردم ما پس از 30 سال مقاوم‌تر شده و درعرصه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی به فتح قله‌های پیشرفت و تعالی دست یافته و ثابت نموده هرگز تسلیم فشارهای خارجی نخواهد شد.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه اظهار داشت: منطق غرب به هیچ عنوان از توجیه معقولی برخوردار نیست. امروزه غرب بدون وجود دلایل کافی و به صرف متهم ساختن، به دنبال اعمال فشار بر این ملت است. با دقت به این منطق آشکار می‌شود که هیچ توجیه و پشتوانه معقولی ندارد و غرب گستاخانه اقدامات غیرقابل قبول خود را بر این احتمال موهوم توجیه می‌کند.

این گزارش حاکی است در این جلسه، مسئولان عالی قضایی بر لزوم تهیه بسترهای لازم و امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به منظور طراحی سیستم نوبت‌دهی مکانیزه به مراجعان دادگاه‌ها، دادسراها و محاکم قضایی تاکید کردند و مقرر شد با تدوین طرح «نوبت ‌دهی مکانیزه» مشکلات و مسائل پیش روی دستگاه قضایی در این خصوص حل و فصل و مشکلات مردم در چگونگی مراجعه به قوه قضاییه کاهش یابد.

در پایان جلسه مصوب شد درمورد برخی مجتمع‌های قضایی شهر تهران طراحی‌های لازم جهت اجرای این سیستم صورت گیرد و سپس به مرحله اجرا درآید و ظرف مدت دو ماه؛ نتایج حاصل از اجرای این طرح در جلسه مسئولان عالی قضایی ارائه و بررسی شود.

همچنین در ابتدای این جلسه مسئولان عالی قضایی سقوط هواپیمای مسافربری و کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان کشورمان را به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض نمودند و برای شادی روح درگذشتگان طلب مغفرت کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز