سردار شریف:

رسالت بسیج سرمایه‌گذاری بر نخبگان اهل قلم است

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۴:۳۶:۰۰
کد خبر: ۸۵۲۵
رسالت بسیج سرمایه‌گذاری بر نخبگان اهل قلم است
مسوول روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران گفت: رسالت امروز بسیج سرمایه‌گذاری روی نخبگان اهل قلم است.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار رمضان شریف مسوول روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران در نخستین همایش استانی بسیج و رسانه كه به همت سپاه سمنان برگزار شد، گفت: عوامل نفوذی دشمن برای ایجاد خلأ و شكاف بین مردم و مسوولان كشور تلاش می‌كنند. ایجاد خلأ بین مردم و حكومت و تضعیف نظر و اعتقاد مردم نسبت به رهبری از وظایف عوامل نفوذی به داخل كشور بود.

شریف ادامه داد: دشمنان به خیال بهره گرفتن از اتفاقات پیش‌آمده و خلأ و فاصله به وجود آمده و ضعیف شدن اعتقاد مردم فكر كردند، می‌توانند كم كم به تغییر حكومت و هدف دلخواه خود دست یابند.

وی تاكید كرد: دشمنان در این راستا محورهایی را طراحی كردند و متهم كردن نظام به دیكتاتوری و عدم وجود آزادی یكی از محورهای طراحی شده دشمن بود.

شریف اظهار داشت: نشانه گرفتن اصل ولایت فقیه، ناكارآمد نشان دادن ولایت فقیه و سر دادن شعار دموكراسی، آزادی و تشكیل قانون مدنی از دیگر برنامه‌های دشمنان بود.

*ولایت فقیه و اعتقادات مذهبی دو عامل بقای انقلاب

مسوول روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران، ایمان و اعتقاد مذهبی و وجود رهبری دینی را دو عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و بقای آن دانست.

شریف در ادامه اظهار داشت: در اجلاس همبستگی كه سال 1374 در هامبورگ برگزار شد، سرویس‌های امنیتی آمریكا علت پیروزی انقلاب اسلامی در این سال‌ها را دو عامل ذكر شده نام بردند.

وی افزود: آنها در این اجلاس، عدم انسجام و در یك راستا حركت نكردن در جریان براندازی نظام اسلامی را از عوامل شكست خود دانستند.

معاون روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران تصریح كرد: دشمنان انقلاب اسلامی در این اجلاس، به استراتژی و طراحی‌های اشتباه خود تا آن زمان اشاره كردند.

شریف اضافه كرد: دشمنان ایران اسلامی در هامبورگ تصمیم گرفتند تا نوعی استراتژی را كه در نقاط دیگر جهان انجام دادند و نتیجه دلخواه را كسب كردند، برای ایران طراحی و اجرا كنند.

وی ادامه داد: فرستادن نیروهای نفوذی به داخل كشور به جای نشستن در خارج و برخورد قهری و خشن از برنامه‌های این طراحی جدید بود.

* روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات، مجری برنامه‌های دشمنان

مسوول روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران افزود: در نیمه دوم سال 74 در دوره اصلاحات روزنامه‌های زنجیره‌ای و وابسته به خارج به طور دقیق همه برنامه‌های دشمنان را اجرا می‌كردند و تمام این صحبت‌ها در نوشته‌های آنان دیده می‌شد.

شریف تصریح كرد: در سال 74 و در دوران اصلاحات عناصر فراری و وابسته به منافقان، سلطنت‌طلب‌ها و دشمنان با عناوین مختلف یكی پس از دیگری وارد كشور شدند و در سازمان‌ها، نهادها و مسوولیت‌های مختلف نظام نفوذ كردند.

مسوول روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران اظهار داشت: رشد قارچ‌گونه مطبوعات در زمان اصلاحات فرآیندی در راستای آن طراحی‌ها بود.

*رسالت بسیج سرمایه‌گذاری روی نخبگان اهل قلم است

مسوول روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران گفت: رسالت امروز بسیج سرمایه‌گذاری روی نخبگان اهل قلم است.

شریف اظهار داشت: سیامك پورزند، در دوران اصلاحات در ایران با 160 نفر از فعالان فرهنگی مانند خوانندگان، شاعران، نویسندگان و كارگردانان به عنوان هسته مركزی در ارتباط بود.

وی خاطرنشان كرد: وی نویسنده‌ای را به روزنامه‌ای وصل یا بازیگری را برای بازی در فیلمی معرفی می‌كرد كه آن فرد بتواند اهداف و استحاله فرهنگی مدنظر آنها را انجام دهد.

شریف تاكید كرد: آمریكا از سال 2001 میلادی تلاش كرد تا از تعدادی مطبوعات داخل كشور حمایت كند كه علت این حمایت‌ها پس از انتخابات 88 آشكار شد.

* فتنه 88 از خارج هدایت می‌شد

مسوول روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنانش تصریح كرد: طبق اسناد ذكر شده و دیگر اسناد و تحقیقاتی كه انجام شده است، طراح توطئه فتنه پس از انتخابات كانون‌هایی در خارج از كشور هستند كه برای مقابله و براندازی انقلاب اسلامی طرح‌ریزی می‌كنند.

شریف در ادامه گفت: امروز وظیفه اصحاب رسانه این است كه در برابر آفند دشمنان عكس‌العمل مناسب از خود نشان دهد. اصحاب رسانه داخل كشور باید با توجه به جذب حداكثری با كار هوشمندانه، طراحی دشمن را افشا كنند. رسانه‌های متعهد باید برای آگاه‌سازی افكار جمعیتی كه در دام رسانه‌ای دشمنان گرفتار شده‌اند، تلاش كنند. رسانه نباید با كار نابخردانه این افراد را در موضعشان مستحكم‌تر كند.

معاون روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: امروز رسالت بسیج شناسایی و سرمایه‌گذاری بر روی نخبگان اهل قلم و ارائه دادن آموزش‌های لازم رسانه‌ای به آنهاست و باید این افراد برای پیشبرد اهداف انقلاب قلم بزنند.

* بانوان پیشتازان مقابله با جنگ نرم باشند

مسوول روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران تصریح كرد: اگر در جنگ سخت فرصت كمتری در اختیار بانوان بود اما در مقابله با جنگ نرم دشمن فضای بیشتری برای انجام وظیفه برای بانوان وجود دارد.

شریف در پایان با تأكید بر ضرورت هوشیاری رسانه‌های كشور در مقابله با هجمه‌های فرهنگی و رسانه ای بیگانگان گفت: امروز رسانه‌ها باید نسبت به اقدامات دشمن در موارد تضعیف قانون اساسی و نهادهای امنیتی و قضایی كشور، تطهیر چهره دشمنان كشور، هجمه به فرهنگ ملی و مذهبی، تهاجم به فرهنگ اسلامی و مذهبی، اشاعه فرهنگ غربی، بی‌اعتبار كردن مسئولان دلسوز، حذف نیروهای متعهد و مومن با ترور شخصیت آنها، اشاعه و ترویج فساد و تهاجم فرهنگی كه دشمن به صورت جدی در این زمینه‌ها كار می‌كند، با هوشیاری و آگاهی اقدامات پدافندی انجام دهند.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز