نیویورک تایمز مطرح کرد

تاثیر اجرای موفق قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بر مذاکرات آتی ایران و ۱+۵

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۹:۰۵:۰۰
کد خبر: ۸۷۲۹
تاثیر اجرای موفق قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بر مذاکرات آتی ایران و ۱+۵
نیویورک تایمز نوشت: دولت ایران با وجود همه فشارها، قانون هدفمندی یارانه ها را اجرایی کرد که به اعتقاد کارشناسان و تحلیل‌گران نحوه اجرای این قانون و میزان موفقیت دولت در اجرای صحیح آن تاثیر زیادی در جایگاه ایران در مذاکرات آتی با گروه 1+5 خواهد داشت.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، روزنامه نیویورک تایمز در تازه ترین شماره خود با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در ایران نوشت: دولت ایران با وجود همه فشارها قانون هدفمندسازی یارانه ها را اجرایی کرد که به اعتقاد کارشناسان و تحلیل گران نحوه اجرای این قانون و میزان موفقیت دولت در اجرای درست و صحیح آن تاثیر زیادی در جایگاه ایران در مذاکرات آتی با گروه 1+5 در استانبول ترکیه خواهد داشت.

به نوشته نیویورک تایمز، کلیف کوپچان، مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا و دبیر موسسه تحقیقاتی اوراسیا گروپ در این باره گفت: موفقیت ابتدایی دولت ایران در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها موجب افزایش اعتماد به نفس دولت ایران می شود که این مساله موجب افزایش روحیه قاطعیت مقام های ایران در مذاکرات آتی با غرب خواهد شد.

نیویورک تایمز در ادامه با اشاره به اظهارات هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه تحریم ها موجب کند شدن برنامه های هسته ای ایران شده و تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد و سیستم بانکی ایران داشته است، نوشت: ولی به نظر می رسد تحریم ها مانع اجرای برنامه هدفمندی یارانه ها نشده است.

بر اساس این گزارش، مصرف انرژی مهمترین بخش از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها است. جمعیت ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دو برابر شده، ولی میزان مصرف انرژی در این مدت 5 برابر شده است و تا کنون تلاشهای انجام شده برای مصرف بهینه انرژی موفقیت آمیز نبوده است.

به همین دلیل دولت ایران طرح هدفمندی یارانه ها را ارائه داد تا بتواند مصرف انرژی را کاهش دهد. دولت ایران اعلام کرده است که اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نخستین گام برای اجرای طرح تحول اقتصادی است.

نیویورک تایمز در ادامه به اظهارات برخی از شهروندان ایرانی پس از اجرای هدفمندی یارانه ها اشاره کرده و به نقل از یک زن 28 ساله آورده است: من همیشه عادت داشتم 24 ساعت شبانه روز چراغ های خانه را روشن نگه دارم، ولی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها این عادت من را تغییر داده است.

بر همین اساس یک شهروند 50 ساله تهرانی نیز گفت: من شنیده ام که این طرح خوبی است و می تواند ایران را در بازارهای بین المللی مطرح کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز