رحیمی در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی:

قانون هدفمندسازی یارانه ها مانع بسیاری از تخلفات اقتصادی خواهد شد

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۲۳:۴۵:۰۰
کد خبر: ۸۷۸۶
قانون هدفمندسازی یارانه ها مانع بسیاری از تخلفات اقتصادی خواهد شد
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها گفت: با اجرای این قانون از بسیاری از فسادها و تخلفات اقتصادی جلوگیری خواهد شد و دست بسیاری از سوء استفاده‌گران كوتاه می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری، محمد رضا رحیمی شامگاه (دوشنبه) در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی بر لزوم نظارت و كنترل بانك مركزی بر عملكرد صندوق‌های قرض‌الحسنه و موسسات مالی و اعتباری تاكید كرد و خواستار مقابله با فعالیت برخی از این موسسات كه به شكل غیرقانونی عمل می‌كنند شد.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضرورت تقویت سامانه اطلاعاتی بانك مركزی را در شفاف‌سازی عملكرد بانك‌ها مورد تاكید قرار داد و نظارت دقیق بر تمامی فعالیت‌های شعب بانكی از جمله نحوه ارائه وام‌ها و تسهیلات را امری مهم و ضروری عنوان كرد.

رحیمی تعیین نرخ بهره از سوی بانك مركزی برای تسهیلات را راهی برای جلوگیری از تخلفات دانست و تصریح كرد: بانك‌ها و موسسات مالی و اعتباری باید ملزم به رعایت نرخ اعلام شده از سوی بانك مركزی باشند و همكاری و هماهنگی‌های لازم را با بانك مركزی داشته باشند.

در این جلسه وزیر دادگستری گزارشی از اقدامات انجام شده توسط كارگروه تخصصی دبیرخانه دائمی شورای هماهنگی كنوانسیون سازمان ملل متحد برای مقابله با فساد ارائه كرد و به توضیحاتی در خصوص اهم مصوبات جلسات این كارگروه پرداخت.

رییس كل بانك مركزی نیز در این نشست به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت سامانه‌های اطلاعاتی در بانك مركزی پرداخت و در خصوص مشكلات و موانع مربوط به این سامانه و راه‌های رفع این مشكلات دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را بیان كرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز