امروز صورت می‌گیرد

انتقال ۳۲۶ عنصر منافقین به بغداد برای اخراج

۱۳۹۰/۱۰/۰۶ - ۱۴:۰۷:۵۶
کد خبر: ۹۱۶۲۹
انتقال ۳۲۶ عنصر منافقین به بغداد برای اخراج
فرماندار منطقه الخالص عراق اعلام کرد که 326 عنصر گروهک تروریستی منافقین امروز سه شنبه به فرودگاه بغداد برای اخراج از این کشور در مرحله بعدی منتقل می‌شوند.

به گزارش سرویس بین‌الملل برنا، خبرگزاری براثای عراق به نقل از علی الخدران فرماندار منطقه الخالص نوشت:۳۲۶ نفر از عناصر گروهک تروریستی منافقین امروز ار ازدوگاه اشرف به پایگاه لیبرتی در فرودگاه بین المللی بغداد منتقل می‌شوند.

وی افزود: این تصمیم درچارچوب یادداشت تفاهم امضا شده بین دولت عراق و سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد.

الخدران همچنین از دولت عراق خواست تا زمین‌های تحت تصرف گروهک تروریستی منافقین را به صاحبان قانونی آن بازگرداند.

نماینده سازمان ملل متحد و دولت عراق روز گذشته یادداشت تفاهمی را برای انتقال عناصر گروهک تروریستی منافقین در اردوگاه اشرف به یک محل موقت، تا زمان ترک عراق امضا کردند.

دفتر سازمان ملل در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این یادداشت تفاهم ایجاد کننده فرایندی است که به موجب آن عراق، ساکنان اشرف (عناصر گروهک تروریستی منافقین در اردوگاه اشرف) را به یک مرکز انتقالی موقت انتقال خواهد داد».

«مارتین کوپلر» نماینده سازمان ملل گفت که عناصر گروهک تروریستی منافقین از اردوگاه اشرف به مرکز جدید، تا زمان ترک عراق منتقل خواهند شد.
کوپلر بار دیگر از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا عناصر گروهک تروریستی منافقین را در خاک خود بپذیرند.

"نوری المالکی" نخست‌وزیر عراق چهارشنبه گذشته اعلام کرد که عراق با تمدید حضور اعضای گروهک تروریستی منافقین به مدت 6 ماه دیگر بر اساس طرح سازمان ملل موافقت کرده است.

به گزارش العالم، مردم و مسئولان عراقی بر لزوم اخراج عناصر این گروهک از کشورشان تاکید می‌کنند.

قانون اساسی عراق تاکید می‌کند که گروه‌های تروریستی جایی در عراق ندارند و این کشور هرگز سکویی برای گروه‌های تروریستی جهت اقدام علیه همسایگان نخواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز